11 مرداد 1400 - 2:50 ب.ظ

رشد نرخ بیکاری در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در این استان که ۲ سال قبل ۱۴.۱ درصد بود هم اکنون رشد داشته و به ۸.۹ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، عباس رضایی روز دوشنبه در شورای اداری استان اصفهان در محل تالار نگین سپاهانشهر افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان به عوامل متعدد نظیر رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و اشتغال‌زایی برمی‌گردد که در این سال‌ها با تدابیر دولت پیش رفت.

وی با اشاره به فعال سازی ۹۰۰ کارخانه راکد در استان اصفهان از سال ۹۸ تاکنون تصریح کرد: در این مدت همچنین هیچ صنعت آب بَر در استان راه اندازی نشد و مجموعه‌های جدیدی هم که نیاز به آب داشتند از پساب استفاده کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان سبب اشتغال‌زایی و افزایش تولید می‌شود تصریح کرد: شهرک‌هایی مانند طلا و کیف و کفش زمینه تولید بیشتر در منطقه را فراهم می‌کند و اثرات و فواید شهرک‌هایی مانند استخراج رمز ارز در شهرستان فریدن در آینده مشخص خواهد شد.

رضایی با اشاره به خدمات دولت در استان اصفهان در زمینه محرومیت‌زدایی گفت: احداث ۴ هزار و ۱۵۰ باب مسکن محرومان از تیر سال قبل در این منطقه آغاز شد و اکنون سه هزار و ۵۰۰ باب از آنها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: پروژه تونل و سد کوهرنگ ۳ نیز در سال‌های اخیر با سرعت بیشتری پیش رفت و از پیشرفت ۴۳ درصدی در سال ۹۷ اکنون به مراحل پایانی نزدیک می‌شود.

رضایی تصریح کرد: آزادراه شرق اصفهان که هشت کیلومتر باقی مانده آن روز گذشته افتتاح شد از دیگر پروژه‌های مهم این چند سال بود که با همت دولت به ثمر نشست.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله استان اصفهان در دولت تدبیر و امید آغاز شد و امیدواریم بتواند زمینه توسعه صنعت را فراهم کند.

رضایی با بیان اینکه دولت حسن روحانی  پاسخگو بود اظهارداشت: هر نامه‌ای از استان برای شخص رییس جمهوری ارسال می‌شد بیشتر از ۴۸ ساعت از پاسخگویی به آن نمی‌گذشت و این در حالی بود که تماس تلفنی با مسوولان از جمله رییس دفتر ریاست جمهوری در تمامی ساعات حتی صبح زود یا دیرهنگام انجام می‌شد.

وی تاکید کرد: همه باید برای موفقیت کشور و نظام تلاش کنیم و از هیچ کمکی به دولت جدید برای نیل به پیشرفت دریغ نکنیم.

شورای اداری استان اصفهان همزمان با سایر استان ها بصورت ویدئو کنفرانس با آخرین جلسه رییس جمهوری و اعضای دولت برگزار شد.

103

کد خبر: 28097

منبع: ایرنا

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0