18 اسفند 1401 - 7:45 ب.ظ

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان اصفهان:

رتبه اول کانون های مساجد کشورمربوط به اصفهان است

محمدتقی محمدیان سرپرست ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان اصفهان به مناسبت 18 اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: استان اصفهان با حدود 2 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و 500 کانون عشایری و روستایی، رتبه اول را به لحاظ شاخص های کمی و کیفی در کشور دارد.

وی به پیشینه جایگاه مسجد در انقلاب، دفاع مقدس و کادرسازی اشاره کرد و گفت: به کیان اعتقادی ما ، مسجد جایگاهی سترگ ،پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است و این کانون‌ها در برنامه‌های خود تربیت نیروی متعهد انقلابی را برای پرچمداری در گام دوم در دستور کار خود قرار داده‌اند.
محمدیان با بیان اینکه مسجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی است، ادامه داد: در منظومه فکر انقلاب و در گام اول این انقلاب مسجد بوده و استمرار آن هم با مسجد خواهد بود و مجموعه کانون های فرهنگی همه تلاش دارندکه به عناصر فرهنگی و هنری مسجد، هویت بدهند و با شبکه سازی و توانمند سازی عناصر، در اتمسفر نظام فکری جایگاه خود را دریابند.
سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: رویکرد جدید دولت، نهضت بازگشت به مسجد است و بطور قطع در گام دوم انقلاب کانون شروع بازسازی و بازطراحی در نظام فکری، از مسجدشکل می گیرد.
وی ادامه داد: مردمی بودن، محله محور بودن، هم‌افزایی با شبکه نورانی امامت، مجموعه بسیج و سایر مجموعه‌های فرهنگی از مهمترین ویژگی‌های حرکت به سمت توسعه فرهنگی و توانمندسازی با نگاه اصیل انقلابی در هر مسجد به عنوان یک سلول بنیادی برای حضور در صحنه است.
محمدیان به 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور اشاره کرد و افزود: استان اصفهان با یک هزار و 923 کانون فرهنگی هنری مسجد فعال، یک هزار و 300 کتابخانه فعال، 439 گروه سرود مسجدی، 269 گروه نمایش، 144 گروه فیلم‌سازی و 195 گروه هنرهای تجسمی و ادبی ، رتبه اول کشور را دارد.
سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه کانون ها، مردم پایه هستند افزود: نیروهای این کانون‌ها، بدون توقع مالی و البته با کمبودهای مالی، فعالیت‌ها و وظایف انقلابی خود را عمل دنبال می‌کنند و در مساجد هرکدام از آنها جوانانی دارای جوش و خروش هستند.
وی ادامه داد: همچنین مجموعه برنامه‌ها و حمایت‌های محتوایی در ماه رمضان، شعبان و مناسبت‌های دینی دیگر تولید و در اختیار قرار می‌گیرد. طرح پالایش کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد در حال اجرا و این طرح در اصفهان در 300 کتابخانه اجرا شده است.
محمدیان به افزایش20 درصدی بودجه کشوری برای ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : کانون های فرهنگی مساجد ردیف بودجه مستقلی ذیل وزارت ارشاد دارد و 1و نیم برابر بودجه در اصفهان توسط خود کانون ها تأمین شده است. و از صنایع اصفهان خواست نسبت به مسئولیت اجتماعی خود، وظیفه تأمین بودجه ستاد کانون های مساجد را تسریع کنند.

کد خبر: 132188

نویسنده: ناصربهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0