23 شهریور 1400 - 9:00 ق.ظ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

راه حل مشکلات مردم، پرداخت تسهیلات کوچک، متوسط و قرض الحسنه است

محمدرضا پور ابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بانک‌ها بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که در معاونت بیمه و بانک مرکزی چارچوب آن مشخص است، راهکار اساسی در حل مشکلات مردم ارائه تسهیلات کوچک، متوسط و قرض الحسنه است که برای ارائه آن ایجاد سیستم اعتبارسنجی متمرکز لازم است که بانک مرکزی باید این سیستم را درگذشته ایجاد می‌کرد که به دلایلی در راه اندازی آن غفلت شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛پور ابراهیمی افزود: با توجه به شرایط کرونایی به دنبال ارائه تسهیلات آسان برای کمک به مردم هستیم و اگر تسهیلات قرار باشد به سختی در اختیار مردم قرار بگیرد مانند ضمانت‌های بانکی که گزارشاتی به ما رسیده است، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مردم از آن نفعی نخواهند برد.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در بانک‌ها بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که در معاونت بیمه و بانک مرکزی چارچوب آن مشخص است، راهکار اساسی در حل مشکلات مردم ارائه تسهیلات کوچک، متوسط و قرض الحسنه است که برای ارائه آن ایجاد سیستم اعتبارسنجی متمرکز لازم است که بانک مرکزی باید این سیستم را درگذشته ایجاد می‌کرد که به دلایلی در راه اندازی آن غفلت شده است.
وی با انتقاد از برخی اعمال سلیقه‌ها در گرفتن ضمانت‌های بانکی از مردم اضافه کرد: درباره این بد سلیقگی‌ها که فاقد وجاهت قانونی است، توسط کمیسیون اقتصادی گزارشی تهیه شده است، اما راهکار اصلی ایجاد سامانه اعتبار سنجی برای کل کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا پایان شهریور گزارش اولیه درباره ضمانت‌های بانکی کامل شود در اول مهرماه در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

206

کد خبر: 38317

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0