28 تیر 1400 - 10:47 ق.ظ

به همت خیران و کمیته امداد استان اصفهان:

راه اندازی 23 مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال 1400

راه اندازی23 مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست امسال و رشد 98 درصدی درآمد این مراکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از همت بلند خیران در رفع نیاز محرومان محلات است.

راه اندازی23 مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست امسال و رشد 98 درصدی درآمد این مراکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از همت بلند خیران در رفع نیاز محرومان محلات است.
به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا طاهری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، گسترش مراکز نیکوکاری از بعد کیفی و کمی را در شناسایی خیران و جذب منابع برای فقرزدایی موثر دانست و اظهار داشت: با راه اندازی 23 مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال جاری، در حال حاضر 450 مرکز نیکوکاری در استان فعالیت می کنند و پیش بینی می شود با روند پیش رو تعداد این مراکز افزایش یابد.
طاهری با اشاره به عملکرد مراکز نیکوکاری فعال در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: نگاهی گذرا بر عملکرد این مراکز حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش مراکز نیکوکاری در این مدت، بیش از 79 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده، که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 98 درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی، با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری درون هر محله با هدف شناخت نیازمندان و خیران همان محله راه اندازی می شوند، گفت: مردمی بودن این مراکز در شناسایی نیازمندان و تامین نیازها از طریق مساعدت خیران ظرفیت خوبی است که سبب رفع محرومیت ها خواهد شد.
وی ادامه داد: درآمد مراکز نیکوکاری در سال 1399 با رشد 231 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 200 میلیارد تومان رسید.
طاهری گفت: مبالغ جمع آوری شده در این مراکز به صورت نقدی به مبلغ 37 میلیارد و 845 میلیون تومان، در قالب کالا به ارزشی بالغ بر 153 میلیارد و 660 میلیون تومان و در قالب بسته های خدماتی به مبلغ 9 میلیارد و 276 میلیون تومان به نیازمندان تحت پوشش ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری زیرساخت حضور مردم در عرصه نیکوکاری را بیش از پیش فراهم کرده است، گفت: با تقویت و ساماندهی مراکز نیکوکاری تخصصی می توان از ظرفیت های مردمی برای توسعه بخشیدن به کمک های خیران در تمامی حوزه ها و رفع دغدغه های نیازمندان استفاده کرد.

کد خبر: 27556

منبع: کمیته امداد امام استان اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0