27 آذر 1399 - 11:15 ق.ظ

راه‌اندازی پویش تحریم بانک اماراتی به دلیل همکاری با اسرائیل

پویش ملی تحریم یک بانک واقع در ابوظبی، در راستای پویش ملی تحریم مؤسسات صهیونیستی در امارات، از امروز پنجشنبه راه‌اندازی شد.  

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از المهریه نت، حساب کاربری «به خاطر فلسطین» که سخنگوی پویش ملی «تحریم مؤسسات صهیونیستی» است، روز گذشته، ۲۶ آذرماه، در توئیتر نوشت: پویش ملی تحریم بانک اسلامی ابوظبی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه (۲۷ آذرماه) آغاز می‌شود.

این حساب کاربری ادامه داد: پویش مذکور به دلیل توافق ننگین این بانک ابوظبی با بانک «لئومی» اسرائیل است که در فهرست سازمان ملل متحد، جزو شرکت‌های فعال در شهرک سازی اسرائیل به شمار می‌شود. پس این بانک را با انتشار هشتگ #قاطعوا_مصرف_أبوظبي_الإسلامي تحریم کنید.

این بانک که در بازار مالی ابوظبی درج شده است، ۱۶ سپتامبر گذشته (۲۶ شهریور) از امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک لئومی، دومین بانک بزرگ اسرائیل برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در امارات، سرزمین‌های اشغالی و سایر بازارهای بین‌المللی خبر داد.

بانک مذکور در بیانیه خود افزود که این تفاهم‌نامه فرصت‌های تجاری جدیدی را برای مشتریان فراهم می‌کند و از سفر افراد یا شرکت‌ها به اسرائیل به منظور ورود به بازار مالی جدید حمایت می‌کند.

بانک اسلامی ابوظبی با سرمایه‌ای در حدود ۳,۶۳ میلیارد درهم (معادل ۹۸۸ میلیون دلار) یکی از بزرگترین بانک‌های امارات متحده عربی است.

گفتنی است پویش ملی تحریم مؤسسات صهیونیستی با شعار «تحریم برای فلسطین» در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذرماه) با مشارکت ۱۶ نهاد غیردولتی اماراتی از جمله انجمن اماراتی مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرد.

هدف از این پویش، رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم فلسطین و مبارزه برای احیای حقوق غصب شده آنها و همچنین تحریم کالاها و مؤسسات اسرائیلی عنوان شده است.

امارات متحده عربی و بحرین، دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، شهریورماه سال جاری توافقنامه ننگین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند که این اقدام با محکومیت گسترده کشورهای جهان رو برو شد. به دنبال آن کشورهای سودان و مراکش نیز به عادی سازی روابط با اسرائیل پیوستند.

کد خبر: 36207

منبع: المهریه نت

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0