3 اردیبهشت 1399 - 10:40 ق.ظ

راهی برای آنلاک کردن آیفون

در این مطلب به روشی برای آنلاک کردن آیفون می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، هنگام استفاده از دستگاه اپلی دارای سیستم عامل iOS 9 و ویژگی تشخیص اثر انگشت موسوم به Touch ID آن، به راحتی با فشردن دکمه‌ی خانه (home) در دستگاه اپلی خود می‌توانستید به اصطلاح دستگاه را فعال کرده و قفل صفحه‌ی دستگاه را با یک حرکت سریع بازگشایی کنید.

در واقع با دو مرحله‌ی، قرار دادن انگشت بر روی تاچ آیدی و فشردن آن، دستگاه بازگشایی می‌شد.رابط کاربری صفحه‌ی قفل و فرآیند قفل‌گشایی گوشی آیفون در iOS 10 به صورت بنیادی تغییر کرده است. تغییر بدیهی مربوط به غیرفعال شدن ویژگی قفل‌گشایی گوشی با کشیدن دست (slide-to-unlock) است.

در نسخه‌های قبلی iOS و قبل از وجود تشخیص اثر انگشت با تاچ آیدی، برای بازگشایی قفل گوشی باید انگشت خود را بر روی نمایشگر آن از چپ به راست حرکت می‌دادید (سوایپ به راست) و در صورت استفاده از رمز عبور، باید آن را وارد می‌کردید. حتی زمانی هم که تاچ آیدی معرفی شد،

راهی برای آنلاک کردن آیفون

قابلیت سوایپ برای آنلاک (swipe-to-unlock) در سیستم عامل iOS حفظ شد.اما در صورتی که در iOS 10 به سمت راست سوایپ کنید، قادر به آنلاک کردن گوشی نخواهید بود. در عوض با سوایپ کردن به راست، می‌توانید به پنل ابزارک‌های (widget) صفحه‌ی قفل دسترسی داشته باشید. روند قفل‌گشایی با تاچ آیدی اندکی بهینه‌تر از قبل شده است.

اگرچه با وجود این که با فشردن دکمه‌ی هوم، دستگاه فعال شده و قفل‌گشایی می‌شود، اما کاربر را به آخرین مکانی که در حال استفاده از آن بود (مانند صفحه‌ی خانگی یا نرم‌افزار در حال اجرا)، باز نمی‌گرداند. به جای آن حتی پس از آنلاک شدن دستگاه، صفحه‌ی قفل نمایان می‌شود.

اگر مانند iOS 9 خواستار بازگشت به آخرین موقعیت مکانی در دستگاه باشید، باید در سیستم عامل iOS 10 یک کلیک اضافی انجام دهید.به نظر کاملا بیهوده می‌آید! اما این روش آنلاک جدید اپل برتر از روش قبلی است. هنگامی که دستگاه iOS آنلاک می‌شود، نرم‌افزارهای موجود در دستگاه می‌توانند به داده‌های رمزگذاری شده‌ی آن دسترسی داشته باشند.

راهی برای آنلاک کردن آیفون

اگر از روش آنلاک پیش‌فرض iOS 10 به وسیله‌ی تاچ آیدی استفاده کنید، به این معنی است که پس از قفل‌گشایی هنگام کشیدن انگشت از سمت راست به چپ، نرم‌افزار دوربین با امکان دسترسی کامل به کتابخانه‌ی تصاویر کاربر اجرا می‌شود. در صورتی که قفل گوشی باز نباشد، فقط می‌توان به امکان عکاسی یا فیلم‌برداری نرم‌افزار دوربین دسترسی داشت. علاوه‌بر مورد یاد شده، روش قفل‌گشایی پیش‌فرض iOS 10، کار را برای اپل ساده‌تر کرده است؛

به طوری که دیگر نرم‌افزارها هم می‌توانند در صفحه‌ی قفل (lock screen) نمایان شده و به داده‌های رمزگذاری شده‌ی دستگاه اپلی دسترسی کاملی داشته باشند.درحالی که موارد یاد شده می‌توانند مفید باشند، اما اگر نیازی به آن‌ها ندارید می‌توانید روش قفل‌گشایی موجود در iOS 10 را به حالت قبلی موجود در iOS 9 بازگردانده و دستگاه اپلی خود را با انجام یک حرکت قفل‌گشایی کنید.در منوی تنظیمات به بخش General مراجعه کرده و آن را انتخاب کنید.

صفحه‌ی جاری را به طرف پایین مرور کرده و Accessibility را لمس کنید. در منوی Accessibility هم، دوباره صفحه را مرور کنید و پس از یافتن گزینه‌ی Home Button، آن را لمس کنید.در منوی دکمه‌ی هوم، یک گزینه به نام Rest Finger to Unlock را مشاهده خواهید کرد که به طور پیش‌فرض در iOS 10 غیرفعال شده است. برای فعال کردن آن روی دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه ضربه بزنید.

کد 300

کد خبر: 29498

منبع: ایران ناز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0