12 آذر 1399 - 6:48 ب.ظ

یک متخصص تغذیه عنوان کرد؛

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی دیابتی ها

یک متخصص تغذیه، ضمن تاکید بر اهمیت کنترل قندخون در بیماران دیابتی، به ارائه راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کنترل قندخون این افراد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از مهر/ سید علی کشاورز، در خصوص راه های تقویت سیستم ایمنی بدن در بیماران دیابتی گفت: به طور کلی یک بیمار دیابتی باید قندخون خود را کنترل کند به خصوص در روزهایی که شیوع و ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است بنابراین کنترل قند خون از اهمیت بالایی برای این بیماران برخوردار است.

وی اظهار داشت: بیماران دیابتی برای جذب و مصرف غذاها و فرآوردهایی که حاوی ویتامین A ، E و C باشد مشکلی ندارند و چناچه فرد دیابتی اگر می خواهد در معرض کرونا نباشد باید قند خون خود را کنترل کند و مصرف مواد غذایی حاوی شکر و قند را ممنوع و محدود کند. برای مثال مصرف میوه ها باید محدود باشد و شربت و شیرینی ها به طور کامل حذف شوند.

کشاورز ادامه داد: یکی از راهکارهای کنترل قند خون در بیماران دیابتی مصرف غذاها در وعده های کم است به صورتی که وعده های غذایی را به سه وعده اصلی و دو میان وعده بعد از صبحانه و شام تقیسم کنند بدیهی است هرچه میزان مواد غذایی مصرفی در وعده های غذایی کمتر باشد قند خون کنترل شده تر است.

این متخصص تغذیه، مصرف فیبرها در وعده های غذایی را به عنوان راهکار بعدی کنترل قند خون عنوان کرد و گفت: مصرف انواع سبزی ها اعم از سبزی خوردن، کدو، بادمجان، قارچ، نخود، بامیه، کرفس و کلم همچنین لوبیا، عدس، ماش و نان سبوس دار می توانند هضم نشاسته و کربوهیدرات ها را کنترل کنند و از بالا رفتن قند خون جلوگیری کنند.

کشاورز تصریح کرد: با کنترل قند خون بیماران دیابتی می توانند تا حد زیادی از بروز بیماری های قلبی، کلیوی و چشمی در امان باشند و هم سبب ضعیف شدن گلبول های سفید که وظیفه حفظ ایمنی بدن را بر عهده دارند نشوند. گلبول های سفید به نوعی سربازان مدافع بدن انسان اند و افراد دیابتی با رعایت اصول کلی تغذیه ای می توانند سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند و از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کنند.

300

کد خبر: 34978

منبع: مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0