25 خرداد 1401 - 9:00 ق.ظ

راه‌اندازی 5 درمانگاه در عربستان برای حجاج ایرانی

مشاور رئیس سازمان حج و زیارت در امور بهداشت و درمان زائران با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در 5 درمانگاه عربستان گفت: واکسن تزریقی شماری از زائران مورد تأیید سعودی‌ها نبود که سینوفارم زدند و واکسیناسیون آنها تکمیل شد.

داود باقری، مشاور رئیس سازمان حج و زیارت در امور بهداشت و درمان زائران در مورد تمهیدات پزشکی و بهداشتی پیش‌بینی شده برای مراقبت از وضعیت سلامت زائران در حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به محدودیت سنی زیر ۶۵ سال زائران و وجود بیماری کرونا، معاینات حجاج در ایران با این رویکرد انجام شد و علاوه بر توجه به سلامت و استطاعت جسمانی، واکسن‌های مورد نیاز زائرین تزریق و تکمیل شد.

وی افزود: زائرانی که براساس دستورالعمل‌های مرکز پزشکی معاینه و استطاعت آنها تأیید شد، حداقل ۲ دز واکسن کرونای مورد تایید عربستان را تزریق کردند. همچنین واکسن تزریقی شماری از زائران مورد تأیید کشور میزبان نبود، که سینوفارم زدند و واکسیناسیون کرونای آنها هم تکمیل شد.

 باقری با اشاره به تزریق دو واکسن مننژیت و فلج اطفال به زائران اظهار کرد: واکسن‌ مننژیت هر سه سال یک بار باید تزریق شود و کسانی که بیش از سه سال از تزریق واکسن آنها گذشته بود، مجدد واکسن مننژیت را دریافت کردند. همچنین به جهت اینکه در برخی کشورهای همجوار ایران بیماری فلج اطفال شایع شده است، در تعلیمات حج عربستان این مورد ذکر شد و ما نیز براساس دستورالعمل‌های دریافتی این کار را انجام دادیم و همه زائران آماده این سفر شدند.

وی به راه اندازی ۲ درمانگاه در مدینه برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: یک درمانگاه مرکز پزشکی است که در ایام حج فعال بوده و یک درمانگاه هم شبانه‌روزی در یکی از هتل‌هاست. همچنین در مکه سه درمانگاه بزرگ داریم که زائران از هتل‌های همجوار می‌توانند به آن درمانگاه مراجعه می‌کنند. در درمانگاه‌های متمرکز امکانات تخصصی و متخصصان مختلف از جمله قلب، طب اورژانس، داخلی و روان‌پزشک و همچنین خدمات تزریق برای بانوان و آقایان و مراقبت‌های ویژه بیماران وجود دارد.

باقری درپایان تأکید کرد: امسال همه درمانگاه‌ها تخصصی است و پزشکان در هر مجموعه تجمیع و تخصصی‌تر شده‌اند و با یک مقدار پیاده‌روی می‌توانند به درمانگاه مرکزی برسند.

کد خبر: 116815

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0