20 شهریور 1401 - 10:00 ق.ظ

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد:

راه‌اندازی «مدرسه مجازی ایران» برای دانش‌آموزان خارج از کشور

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: مدرسه مجازی ایران برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مهدی فیاضی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا افزود: وزیر آموزش و پرورش برای راه اندازی مدرسه مجازی ایران به منظور تحصیل دو گروه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ایرانیان مقیم خارج از کشور تاکید دارد.

وی ادامه داد: برخی ایرانیان خارج از کشور در محدوده‌هایی حضور دارند که مدرسه ایرانی وجود ندارد، بنابراین بواسطه این سامانه مجازی می‌توانند از ظرفیت مدرسه ایران به صورت آنلاین و آفلاین مانند شبکه شاد استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برخی قابلیت‌های جدید مانند امکان تعاملی بودن به سامانه مدرسه ایران افزوده  و به زودی از آن رونمایی می شود که مورد استفاده فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور قرار گیرد.

فعالیت حدود هزار نفر کادر در مدارس ایرانی خارج از کشور

فیاضی درباره تعداد معلمان خارج از کشور اظهار کرد: حدود هزار نفر کادر در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، از این میان حدود صد نفر از معلمان اعزامی هستند و حدود ۳۰۰ نفر آنها هم معلمانی هستند که به صورت تبعی یا اقامت در آن کشور حضور دارند و مدارس هم از علم آنها بهره مند می‌شود.

وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور با سابقه،  تجربه و حرفه معلمی آشنا هستند و شغل معلمی دارند و در مدارس کار می کنند، همچنین ۶۰۰ نفر دیگر معلمان محلی هستند و از ایرانیان مقیم آنجا که دانشجو یا علاقمند هستند، به صورت پاره وقت استفاده می شود و آموزش درس‌هایی را در کلاس درس به عهده می گیرند.
راه‌اندازی «مدرسه مجازی ایران» برای دانش‌آموزان خارج از کشور

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: همچنین یک سری از این ۶۰۰ نفر هم کادر پشتیبانی مدارس هستند، یک ظرفیت دیگری هم برای جبران معلم کسری وجود دارد که آموزش ترکیبی و آمیخته است که در دوران کرونا تمرین شد.

فیاضی ادامه داد:  برخی از مدارس بهترین معلمان داخل ایران را انتخاب می کنند و به این ترتیب، به صورت مجازی یا ویدئو کنفرانس برای دانش آموزان کلاس درس را قرار می دهند که این ویدئوها می تواند در اختیار سایر دانش‌آموزان هم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تدریس معلم به صورت حضوری نیست اما با توجه به اینکه در دوران کرونا همه به این نوع آموزش عادت کرده‌اند، به این وسیله جبران کمبود معلم به صورت آنلاین یا آفلاین با بهترین معلمان داخل ایران رفع می‌شود که  البته این هم به همت مدیر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان بستگی دارد که کمبود معلم را جبران کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز وجود دارد که در ۷۶ مدرسه جمهوری اسلامی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

همچنین هزار و ۶ نفر معلم در مدارس خارج از کشور مشغول کار هستند که به گفته مسوولان مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و تربیت ۶ ساحته دانش آموزان تلاش می کنند.

سند تحول بنیادین براساس نظر کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش تدوین شده است.

براساس محتوا و متن این سند، پرورش دانش آموزان در ۶ ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری می تواند انسان و در نهایت جامعه را برای رسیدن به کمال مطلوب هدایت کند.

همچنین در سند تحول بنیادین اعلام شده که هر دانش آموز باید پس از پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش یک مهارت آموخته باشد تا از این طریق بتواند کسب درآمد کند.

کد خبر: 120526

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0