13 مرداد 1401 - 4:00 ب.ظ

رئیس فدراسیون سه‌گانه: نماینده ایران در آسیا از ژاپن هم بهتر عمل کرد

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون(ورزش‌های سه‌گانه) گفت: مسابقات امیدهای آسیا نیز در سطح المپیک برگزار شد و مسافت آن دوبرابر و سخت‌تر بود. پس از کسب عنوان هشتمی رضوانی در قزاقستان تمامی کشورها به ما تبریک گفتند زیرا ژاپنی‌ها که سردمدار این رشته هستند در رده ۱۴ آسیا قرارگرفتند.

مهدی گودرزی درباره سطح مسابقات امیدهای آسیا به میزبانی قزاقستان، اظهار داشت: از سال گذشته هدف‌گذاری ما و سرجیو سانتوز سرمربی پرتغالی حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو بود. پس از لغو بازی‌های آسیایی از سانتوز خواستیم تا شرایط قرارداد فدراسیون با او به سمت مسابقات دانشجویان جهان برود. در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره علی رضوانی در رده ششم آسیا قرار گرفت و در این رقابت‌ها به دلیل فضای تاکتیکی فشار زیادی را تحمل کرد.

وی افزود: هرچند مسابقات دانشجویان جهان اولویت اصلی نیست. مسابقات امیدهای آسیا نیز درسطح المپیک برگزار شد و مسافت آن دوبرابر و سخت‌تر بود.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون عنوان کرد: رضوانی از فضای شنا فاصله داشت اما در دوچرخه فوق‌العاده عمل کرد. مهم‌ترین قسمت این است که او توانست رنکینگ جهانی بگیرد و وقتی رنکینگی باشیم با ادامه حضور در مسابقات دیگر و افزایش رنکینگ می‌توانیم به سهمیه جهانی برسیم.

وی درباره عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایران از سوی آمریکا، گفت: متاسفانه ۲ رویداد رشته دواتلون(دوگانه) با بدقولی میزبان‌ها همراه بود. نخستین آن مسابقات بحرین بود که با رفتار ناجوانمردانه دولت آن کشور کل تیم از دریافت ویزا محروم شد و با اعتراض به اتحادیه جهانی به رنکینگ ورزشکاران اضافه شد.

گودرزی اضافه کرد: درخصوص اعزام ۲ زن و ۲ مرد به مسابقات جهانی دواتلون آمریکا آماده‌سازی‌های لازم را انجام دادیم. سه مرحله مسابقات قهرمانی کشوری برگزار کردیم اما در نهایت آمریکا با کارشکنی نه تنها به ما بلکه دیگر رشته‌ها هم ویزا نداد. تنها کاری که کردیم این بود تا برای کسب انگیزه ورزشکاران در روز آغاز این مسابقات در آمریکا، رقابت‌های جایزه بزرگ را جایگزین آن کردیم تا به ورزشکاران انگیزه دهیم.

وی یادآور شد: در رشته دواتلون نیز مسابقات کاپ تبریز و نیز قهرمانی آسیا در مالزی را در آبان‌ماه در پیش داریم و ورزشکاران را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنیم. در ترای‌اتلون نیز اعزام کیفی به مسابقات دانشجویان جهان داریم و در نهایت چهار نفر هستند که صلاحیت حضور در این رویداد را داشته و هماهنگی‌های لازم از طرف سرجیو انجام شده است.

کد خبر: 119028

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0