14 مرداد 1400 - 8:50 ق.ظ

در دیدار معاون رئیس جمهوری ونزوئلا؛

رئیس جمهوری: ایران و ونزوئلا از منافع و دشمن مشترک برخوردار هستند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند، تاکید کرد: کشورهای مستقل می توانند بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، آیت الله رئیسی چهارشنبه شب در دیدار «ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به ضرورت تقویت و تحکیم روزافزون روابط ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین، افزود: بدون تردید کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان می توانند با توسعه سطح روابط و همکاری های خود بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

رئیس جمهوری، روابط تهران – کاراکاس را دوستانه و عمیق توصیف کرد و اظهارکرد: ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند و همواره نشان داده ایم که با ایستادگی و درایت می توانیم توطئه های آمریکا و امپریالیسم جهانی را نقش بر آب کنیم و آمریکا بر خلاف ادعاهایی که دارد، نمی تواند ملت های مستقل را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارد.

رئیسی با اشاره به وجود اراده قوی برای تقویت روابط دو جانبه برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه همه جانبه، تصریح کرد: مصمم هستیم با برقرای روابط همه جانبه با کشورهای دوست و برادر خود مشکلات را از پیش پای مردم خود برداریم.

«ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تبریک و تسلیم پیام نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشورش، گفت: علاقه و دوستی ونزوئلا با مردم ایران غیر مشروط و همیشگی است و مصمم هستیم در روابط دو کشور جهش ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ترسیم نقشه راه مشترک برای مقابله با مشکلاتی مانند تحریم اظهارکرد: یقین داریم با همکاری یکدیگر می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر: 28293

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0