14 تیر 1401 - 4:00 ب.ظ

دومین کنگره ملی شعر خانواده فراخوان داد

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اعلام فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف» خبر داد.

از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرحسین سمیعی با اشاره به فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان زیر یک سقف اظهارداشت: این جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می شود. در بخش عمومی از شاعران دعوت می‎‌شود در موضوعاتی همچون سیره خانوادگی اهل بیت(ع)، نقش زن به عنوان همسر، مادر و دختر در جامعه، سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی با محوریت خانواده، عاشقانه‌های خانوادگی، ارتباط والدین و فرزندان و ارتباط فرزندان با یکدیگر، سروده‌های خود را برای دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی گفت: در بخش ویژه این مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ترانه‌‍‌ای با موضوع آشتی و عذرخواهی همسران شرکت کنند. ارسال اثر در قالب شعر کلاسیک، شعر کودک و نوجوان، ترانه، طنز و آزاد امکانپذیر است.

سمیعی بیان کرد: عاطفه جوشقانیان دبیر کنگره ملی شعر خانواده، سیدسلمان علوی شاعر و پژوهشگر، سیدمحمدجواد شرافت شاعر، علی داوودی شاعر، پژوهشگر و مدیر فرهنگی، محمد جعفری شاعر و مدیر فرهنگی و راضیه جبه‌ داری شاعر و پژوهشگر حوزه بانوان، اعضای هیات علمی این کنگره هستند، همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی از مشارکت‌کنندگان در برگزاری دومین کنگره ملی شعر خانواده هستند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: جوایز این کنگره در بخش عمومی در دو سطح ۲ و یک میلیون تومانی و در بخش ویژه در دو سطح پنج و ۲ میلیون تومانی پیش‌بینی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ از طریق وب سایت Poemcongress.ir ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی zire_۱_saghf@ در پیام‌رسان ایتا و اینستاگرام مراجعه کنند.

دومین کنگره ملی شعر خانواده فراخوان داد

سمیعی در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در برگزاری دور نخست جشنواره شعر ملی خانواده گفت: فراخوان نخستین کنگره شعر خانواده و سبک زندگی زیر یک سقف در بهمن ماه سال ۱۳۹۹، اعلام و تا اردیبهشت ۱۴۰۰، مهلت ارسال تعیین شد. در این مدت ۷۵۰ اثر در پنج بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان، طنز و ویژه دریافت شد که ۲۵۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و ۲۰ اثر در دو سطح مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر: 117646

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0