9 شهریور 1400 - 8:30 ق.ظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان:

دوره‌ای مُشعشع در فضای فرهنگی و هنری کشور ایجاد می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصد داریم با انجام اقدامات متناسب در تمام بخش‌ها، دوره‌ای مُشعشع در فضای فرهنگی و هنری کشور ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی، عصر روز دوشنبه پس از نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام نه فقط بصورت زبانی بلکه در عمل صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه چتر حمایتی بالای سر اهالی فرهنگ و هنر شکل خواهد گرفت، افزود: این امر بر محور صندوق حمایت از هنرمندان انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از زمستان ۹۸ تاکنون و تاثیر آن بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها،  اواسط امسال باید وضعیت بد همه گیری کرونا پایان می‌یافت که محقق نشد، با این حال با اتخاذ تمهیداتی می‌توان برای برپایی برخی از رویدادهای فرهنگی و هنری اقدام کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: در فضای فرهنگی و رسانه‌ای باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و برنامه دولت نیز حمایت از همه اصحاب این عرصه است.

وی با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون اهالی فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: همه افراد دارای “هنر کارت” و دیگر هنرمندان و فعالان فرهنگی باید واکسینه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره حمایت از موسسات رسانه‌ای هم گفت: با سیاست‌های جدید، پیشتیبانی از این بخش‌ها از جمله در زمینه بیمه خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌ها افزایش خواهد یافت.

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان بخش‌های گوناگون مانند مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون‌های قرآنی و مساجد، نظرات خود را بیان کردند.

محمدمهدی اسماعیلی، صبح روز دوشنبه همزمان با هفتمین روز از “هفته دولت” برای حضور در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر وارد اصفهان شد.

وی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافت و با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پس از اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در نخستین سفر استانی خود که به اصفهان صورت گرفت، علاوه بر حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، با علما و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان نیز دیدار کرد.

کد خبر: 32786

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0