11 خرداد 1401 - 10:00 ق.ظ

دورهمی چهارنسل کارتونیست‌ها در عین‌الدوله/ «تهران کارتون» ادامه دارد

آیین اختتامیه فصل نخست «جشنواره بین‌المللی تهران کارتون» با حضور چهار نسل از کارتونیست‌های کشور در عمارت عین‌الدوله برگزار شد.

به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در آیین اختتامیه فصل نخست جشنواره تهران کارتون با حضور چهار نسل از اساتید، چهره‌های مطرح و پیشکسوت کارتونیست کشور، از برندگان و برگزیدگان این رویداد هنری تجلیل شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این آیین ضمن تقدیر از هنرمندان مشارکت‌کننده افزود: کارتون و کاریکاتور ابزاری اثرگذار برای بیان و روایت جذاب موضوعات و مسائل شهر است که می‌تواند بسیاری از گره‌های فرهنگسازی و آموزش‌های شهروندی را باز کند.

به گفته رضا صیادی قرار است جشنواره بین‌المللی تهران کارتون در فصول و دوره‌های مختلف سال با موضوع‌های مختلف و تخصصی زیباسازی و مدیریت شهری برگزار شود.

جمال رحمتی دبیر جشنواره نیز با اشاره به استقبال خوب هنرمندان گفت: اساتید و چهره‌های برتر کشورهای ایتالیا، کوبا، اکوادور، ترکیه و مکزیک آثار خود را به دوره نخست جشنواره ارسال کردند که در کنار ۵۰ اثر کارتونیست‌های حرفه‌ای کشور و نیز بیش از یکصد اثر برگزیده فراخوان عمومی، مجموعه‌ای فاخر و با کیفیت از محتوای هنری مدنظر را شکل دادند.

دورهمی چهارنسل کارتونیست‌ها در عین‌الدوله/ تهران کارتون ادامه دارد

نخستین دوره جشنواره تهران کارتون با حضور کارتونیست‌های داخلی و خارجی و با محوریت نوروز برگزار شد، این جشنواره که قرار است توسط سازمان زیباسازی شهر تهران به صورت فصلی (چهار دوره در سال) برگزار شود، دارای دو بخش اصلی و یک بخش بین‌المللی است.

همچنین در بخش میهمانان این جشنواره، ۵۰ کارتونیست حرفه‌ای دعوت شده‌اند که آثار خود را به عنوان میهمان عرضه ‌کنند. برای هر فصل از جشنواره تهران کارتون، موضوعی مشخص می‌شود و نخستین دوره آن به مناسبت عید نوروز، با محوریت نوروز و نگاهی به زیبایی‌های تهران برگزار شد.

کد خبر: 116087

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0