15 مرداد 1401 - 11:00 ق.ظ

دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل بومی‌سازی شد

یک شرکت فناور با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به بومی‌سازی دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در کشور شد.

 از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی صفائی نسب بنیان‌گذار شرکت مهام الکترو تجهیز مانا درخصوص نحوه عملکرد دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل گفت: این دستگاه بر مبنای تئوری دریچه کانال‌های عصبی (Gate Nerve Theory ) کار می‌کند و با ارسال سیگنال‌های الکتریکی و تحریک اعصاب از انتقال پیام‌های درد توسط کانال‌های عصبی جلوگیری کرده و با تحریک عضلات عملیات توانبخشی را انجام می‌دهد.

وی، دارا بودن ۲ کانال مجزا با قابلیت تنظیم قدرت، ۱۴ برنامه در سه مد کاری مشت و مال، ماساژ و طب سوزنی (مور مور)، باتری قابل شارژ را از جمله ویژگی‌های این محصول نام برد.

بنیانگذار شرکت مهام الکترو تجهیز مانا به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و یادآور شد: ما از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق سلامت ثامن استفاده کردیم،  پرداخت سریع این تسهیلات از جمله نقاط قوت و عدم وجود درگاه پرداخت در ساختار هم جزو نقاط ضعف بود.

 

صفائی نسب گفت: این دستگاه برای تسکین دردهای عضلانی، برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلات و توانبخشی عضلات آسیب‌دیده در سوانح کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه اولین نمونه‌ تولید داخل است که دارای پروانه ساخت است و تمامی استانداردهای بین‌المللی مربوط را اخذ کرده و علاوه بر داشتن تمام امکانات نمونه‌های خارجی،  از نظر داشتن باتری قابل شارژ نیز ارتقا پیدا کرده است.

این فناور یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن با اعطای تسهیلات قرض الحسنه نمونه سازی به این شرکت تلاش کرد که زمینه تولید انبوه دستگاه فیزیوتراپی قابل حمل در کشور را فراهم کند.

کد خبر: 119055

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0