14 بهمن 1399 - 10:04 ق.ظ

دستورالعمل هشتگانه اعتدالیون برای انتخابات

بولتن ما به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از جهان نیوز/ مجموع بررسی های  ما از مواضع برخی دولتمردان، چهره‌ها و هواداران رسانه‌ای جریان دولت و اعتدالی، موارد ذیل را می توان به عنوان راهبردهای بخشی از جریان اعتدالی برای انتخابات 1400 تا این لحظه برشمرد:

یک: القای ایجاد بن بست در اداره برخی موضوعات کشور

دو: تاکید بر مذاکره با آمریکا به عنوان تنها راه حل مشکلات اساسی ایران

سه: تبدیل دولت بایدن به عنوان یک فرصت و تاکید بر عدم فرصت سوزی بر ضرورت آغاز مذاکرات در دولت روحانی

چهار: تلاش برای تمدید ائتلاف شکل گرفته از سال 92 و بهره گیری از بدنه اجتماعی اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو در انتخابات 1400

پنج: تلاش برای بهره گیری از بورس به عنوان یک ابزار انتخاباتی

شش: بهره گیری از کرونا و رفتن به سوی دیپلماسی سلامت و شکل دهی دوگانه حیات – مذاکره

هفت: تلاش برای بهره گیری از فضای مجازی به عنوان یک عامل قدرت ساز برای جریان اعتدال و یک عامل منفی در برابر اصولگرایان و تعریف آنها به عنوان مخالفان آزادی های فرهنگی و اجتماعی

هشت: تلاش برای ناکارآمد نشان دادن مجلس و قوه قضائیه

* آخرین موضع رئیسی برای ورود به انتخابات 1400
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار جهان نيوز، طی هفته های اخیر برخی از چهره ها و همچنین جریانات سیاسی از آیت الله رئیسی درخواست کرده اند که برای انتخابات 1400 ورود کنند. استدلال عمده این افراد و چهره های که در میان آنها افراد برجسته حوزوی نیز دیده می شود، این است که آمدن آیت الله رئیسی سبب ایجاد وحدت و اجماع در میان جبهه انقلاب خواهد شد. آیت الله رئیسی در پاسخ به این درخواست‌ها تاکید کردند که تمرکز وی بر فعالیت‌های قوه قضائیه و به خصوص طرح بزرگ و موثر تحول قوه قضائیه است و انتخابات برای او در اولویت نیست.

* کدام روحانیون مشهور از علی لاریجانی حمایت انتخاباتی خواهند کرد؟
آمدن علی لاریجانی با وجود آرای منفی بسیار بالا در نظرسنجی های اخیر و همچنین تلاش اصلاحات برای معرفی کاندیدا جناحی، با ابهامات جدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو شده است. با این وجود یکی از سوالات مهم این روزها این است که علی لاریجانی غیر از سیاسیون در میان کدامیک از چهره های روحانی اقبال انتخاباتی دارد؟ برخی از فعالین سیاسی معتقدند از رصد و بررسی سوابق مواضع برخی روحانیون همانند، حجت‌الاسلام پورمحمدی، فاضل لنکرانی و غرویان می توان به حمایت احتمالی این چهره ها از علی لاریجانی در انتخابات 1400 اشاره کرد.

300
کد خبر: 32581

منبع: جهان نيوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0