14 دی 1400 - 3:16 ب.ظ

مقاله؛

در پرتو شهادت سردار دلها

شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» انسانی مؤمن، انقلابی، مجاهد، خستگی ناپذیر، شجاع، صبور، شهادت طلب در تراز انسان پرورش یافته بر اساس تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است. شخصیتی که می توان او را سردست گرفت و به عنوان الگوی تمام عیار به جهانیان معرفی و ارایه کرد. حاج قاسم بیش از آنکه به گذشته و حال تعلق داشته باشد به آینده و آیندگان تعلق خواهد داشت و در وانفسای کمرنگ شدن گوهر وجودی انسان به ویژه در پهنه قرون آتی، همو است که راهگشا خواهد بود و انسانیت معلق را از بن بست خارج خواهد ساخت.

عصر اصفهان،رضا سلمان منش،در پرتو شهادت سردار سلیمانی، پرچم اسلام و مقاومت اسلامی برافراشته تر گردید؛ خون شهید سلیمانی و هم رزمانش، عزت اسلام و ایران، و ارزش زندگی جهادی برای خدا را با صدایی بلند فریاد زد؛ شهادت او عزتی مضاعف به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل کشور و بیرون از ایران بخشید؛ خون او تمام مردم دنیا را بیدار کرد و رستاخیزی عظیم پدید آورد و گویا خون تازه ای به پیکر امت اسلامی و سایر آزادی خواهان جهان تزریق نمود؛ شهادت سردار سلیمانی، باعث رشد میلیون ها سلیمانی در دنیا شد؛ شهادت مظلومانه او موجب رسوایی آمریکا و آشکارشدن چهره پلید دولت های استکباری گردید و معلوم شد مذاکره و سازش با کدخدا، غیرعاقلانه و حماقت است. ازاین رو شهادت سردار سلیمانی، یک رفراندوم و رآی عمومی برای مقاومت اسلامی به جای مذاکره با دشمنان اسلام در منطقه بود.

آنچه از همه اینها مهم تر است، آنکه؛ شهادت شکوهمندانه سردار سلیمانی(رحمۀ الله علیه)، آغازی بر فتوحات عزتمندانه جبهه مقاومت اسلامی در سراسر دنیا است. سالیان طولانی است که دولت های شیطانی برای کسب منافع خود و بلعیدن ذخایر زیرزمینی (نفت و گاز) کشورها بر سرنوشت ملت های مظلوم منطقه آسیای مرکزی (خاورمیانه) و سایر مناطق جهان حکومت دارند. با توجه به حوادثی که پس از شهادت این فرمانده شجاع در کشورهای مختلف رخ داد، می توان احتمال قوی داد که شهادت سردار سلیمانی، آغازی بر سقوط حکومت های شیطانی در منطقه خواهد بود.

حضور ده ها میلیونی ملت ایران و سایر ملل مسلمان در بدرقه چهره برجسته و بین المللی جریان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله رویدادهای بی نظیر ملی و فراملی بوده است. رخدادی که حضرت آیت الله خامنه ای از آن تحت عنوان «بزرگ ترین بدرقه جهان» یاد کردند.

ما بعد از رحلت حضرت امام رحمه الله علیه و آن تشییع بیش از ده میلیون نفری، بار دیگر شاهد حضور چند ده میلیونی مردم در سرتاسر ایران به خصوص در شهرهای مختلفی چون تهران، مشهد، قم وکرمان بودیم. این قالب یک قالب منحصر به فردی بود که فضای لازم را برای ایجاد یک رستاخیز و یک فصل تازه در جامعه ما نوید داد.

یک نکته درباره ذهنیت عقیم و اَبتر جریان همیشه مخالف نظام جمهوری اسلامی هست که می گویند مردم دارند از نظام جدا می شوند، و حضور مردم دارد کمرنگ تر می شود، اما ناگهان اتفاق و معجزه ای در چهل سالگی انقلاب اسلامی می افتد که حضور مردم را بسیار پررنگ می کند و همه تحلیل های تحلیل گران سطحی را بر باد میدهد و این نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد. سطحی نگران به واسطه پیش داوری خود، به دنبال این هستند که نوعی فاصله بین ملت و نظام را نشان دهند در حالی که نگاه عمیق به موضوع و استفاده از متدولوژی جامعه شناسی معرفت موضوع را به گونه ای دیگر را نشان می دهد.

خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده اید و جان ها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق بازی به سوق فروش آمده اید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است.

امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص).

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب می دانید منزه ترین عالم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه ی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی ماند؛ قرآن آسیب می بیند. ( ويژه نامه های مفاخر و انديشمندان اسلامی/ مرد میدان)

کد خبر: 46962

نویسنده: رضاسلمان منش

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0