4 شهریور 1399 - 6:37 ب.ظ

درخواست زالی از مردم تهران:

در تعطیلات پیش رو سفر نروید

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تعطیلات ۴ روزه پیش رو را فرصتی استثنایی برای کنترل اپیدمی در تهران برشمرد که شهروندان تهرانی می‌توانند با اجتناب از مسافرت‌های بین شهری از آن بهره بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا (COVID-۱۹) در کلانشهر تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی از بستری ۵۰۵ بیمار جدید با تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

به گفته دکتر زالی در شبانه روز گذشته ۱۲۷ بیمار در بخش‌های ویژه و ۳۷۸ بیمار نیز در بخش‌های عادی بستری شده و ۳۹۰ بیمار نیز ترخیص شدند.

وی افزود: همچنین ۸.۲ درصد از مراجعان به بخش‌های سرپایی مراکز بهداشتی و درمانی نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که ۲۵ درصد آنان در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: استان تهران کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد و هنوز میزان ترخیص کمتر از میزان بستری بیماران است و تا زمانی که این تراز تغییر نکند این شرایط را به عنوان یک شرایط پرهشدار تلقی می‌کنیم.

وی با توجه به تعطیلات ۴ روزه‌ای که در پیش رو داریم به شهروندان تهرانی توصیه کرد برای پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود از سفر اجتناب کنند و براساس مطالعات انجام شده مسافرت‌های بین شهری را یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در افزایش شیوع بیماری کرونا در تهران و سایر شهرها ذکر کرد.

دکتر زالی افزود: تجربه ما در تهران نشان می‌دهد که مسافرت‌های بین شهری در آمار مرگ و میر و میزان ابتلا، بستری و مراجعات به بخش‌های سرپایی تاثیر دارد بنابراین توصیه موکد من این است که حتما از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

کد 300

کد خبر: 39226

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0