4 خرداد 1399 - 11:15 ق.ظ

دریاچه مخرگه

در شهر بابک استان کرمان، یکی از بزرگترین آینه های طبیعی جهان قرار دارد و این مکان دیدنی جای نیست جز دریاچه مخرگه به مساحت ۴۰۰۰ هکتار که بزرگ‌ترین آینه طبیعی ایران نیز می باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، دریاچه مخرگه که برای بخش بزرگی از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی ایران ناشناخته مانده، به بولیوی ایران نیز شهرت دارد. هر روز در این دریاچه طبیعی فوق العاده، انعکاس نور چهره زمین و آسمان را به هم می‌بافد و تصویر زیبای آسمان در آینه دریاچه می افتد و این زیبایی وصف نشدنی است.
نام مخرگه که از کلمه مخ به معنی خرما استخراج شده است، طبق تعریف ریش سفیدان این منطقه گردشگری ایران، در این منطقه خرما کشت میشده که باور آن بسیار سخت است اما با گشت و گذار در این منطقه و پیدا کردن چوب‌ها و پوسته‌های درخت خرما می‌توانید شاهد واقعیت این ادعا توسط بومیان باشید. مخرگه در دوران قدیم، دارای سه رشته قنات بوده که تا به امروز هنوز برخی از آثار این رشته قنات ها در منطقه یافت میشود.
این دریاچه نمکی، در اکوسیستمی فصلی، هر ساله در فصل آبان با اولین بارش‌های فصلی پدیدار میشود و تا مردادماه سال بعد حیاتش ادامه دارد و بعد از آن به دلیل قطع شدن ورودی آب و دمای زیاد هوا، آب دریاچه تبخیر می‌شود.
عمق دریاچه مخرگه در اکثر مناطق آن حدود ۳۰ سانتی متر میباشد و اگر شما در بستر این دریاچه زیبا قرار بگیرید، انعکاس مناظر اطراف در آب دریاچه، منظره‌ای بی‌نظیر و وصف نشدنی را ایجاد می‌کند.

کد 300

کد خبر: 30413

منبع: وب سایت به پین

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0