22 تیر 1401 - 6:00 ب.ظ

دبیر جشنواره ملی «رسانش» گفت:

دریافت ۲۵ هزار اثر دانش‌آموزی در جشنواره ملی «رسانش»

چهارمین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار «رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار و ۲۵ هزار اثر دانش‌آموزی در این جشنواره ملی دریافت شد.

از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، محمدصالح جباری هدف از برگزاری جشنواره ملی «رسانش» را شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی دانست و افزود: بکارگیری استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و استفاده از انواع رسانه‌های موثر، مفید و جذاب دانش‌آموزی در مدارس، تأسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش‌آموز در سطح دانش‌آموزی و شناسایی و معرفی افراد مستعد و علاقه‌مند به رسانه‌های فعال و انقلابی کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» به قالب‌های جشنواره اشاره کرد و افزود: جشنواره در مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌ دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) برگزار شد.

جباری ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم آثار خود را در چهار بخش‌ رسانه‌های مکتوب، صوتی ، تصویری و فضای مجازی و در رشته‌های مختلفی مانند نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه‌ دیواری، قطعات صوتی، سایت و کانال و فیلم و مستند تولید کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی اظهارداشت: اولین رسالت «رسانش» ایجاد یک محمل برای ورود دانش‌آموزان به فضای رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد جشنواره گام‌های خود را در این زمینه محکم و با موفقیت برداشته است.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» گفت: با وجود مشکل کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در بخشی از سال تحصیلی در مدارس اما در بخش‌های مختلف جشنواره، بیش از ۲۴ هزار اثر توسط دانش‌آموزان تولید شده که هم کار داوری را مشکل کرد و هم از طرفی باعث امید دوچندان برای ادامه کار شد.

دریافت ۲۵ هزار اثر دانش‌آموزی در جشنواره ملی «رسانش»

جباری خاطرنشان کرد: شگفتانه رسانش برای رتبه‌های برتر چهارمین دوره در راه است و رتبه های برتر با دعوت در یک رویداد ملی حضوری شرکت خواهند کرد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های رویداد ملی گفت: در این رویداد، دانش‌آموزان ضمن بازدید از اماکن رسانه‌ای مانند چاپخانه، شبکه های تلویزیونی، شهرک سینمایی و موزه عکاسی با فعالان رسانه‌ای کشور به گپ‌وگفت می‌پردازند.

دبیر جشنواره ملی «رسانش» گفت: در این رویداد ضمن ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی به رتبه‌های برتر، آنان با تولید یک محصول رسانه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و رسانش به عنوان یک شتاب‌دهنده از برترها برای تولید آثار جذاب در طول یکسال حمایت خواهد کرد.

«رسانش» تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است که پذیرش آثار به صورت گروهی است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده است.

در سال تحصیلی قبل و در سومین دوره جشنواره رسانش ۱۵ هزار اثر به جشنواره ارسال شد که امسال با استقبال جدی تر دانش آموزان حدود ۱۰ هزار اثر به این تعداد افزوده شده است.

کد خبر: 118038

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0