18 فروردین 1399 - 3:29 ب.ظ

دره‌ای راز‌آلود و اسرار آمیز که نباید تنها به آن سفر کرد

کال جنی یا دره جن ها در طبس یکی از شگفت انگیزترین و مرموزترین مناطق ناشناخته گردشگری ایران است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، در این مطلب قصد داریم کال جنی یا دره جن ها در طبس را که یکی از شگفت انگیزترین و مرموزترین مناطق ناشناخته گردشگری ایران است، معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

یکی از علل دردسرهایی که همیشه برای انسان ها در این کره خاکی به وجود می آید، حس کنجکاوی انسان است. انسان ها گاهاً به مکان های سفر میکنند که هیچ از پایان سفر آن اطلاعی ندارند. بشر امروزی برای کشف رمز و راز این گیتی همیشه وارد بازی خطرناکی میشود تا بتواند حس کنجکاوی خود را آرام کند.
انسان ها برای کشف راز و رمزهای این جهان، دست به هر کاری میزنند و هر راهی را امتحان میکنند تا پاسخ سوالاتشان را بیابند. برخی از این سوالات ذهن آدمی نیاز به تجربه های چالش برانگیز و هیجانی دارد و برای همین برخی دل به دریا می زنند و به قلب رمز و راز ها می روند و برخی دیگر به احتیاط روی می آورند و منتظر کشف واقعیت می شوند. برای آدمی فاصله کشف این رمز و راز ها تفاوتی ندارد. کشف واقعیت انگیزه ی راهی شدن در جاده ها را با خود به همراه می آورد.
در ادامه این پست قصد داریم شما را با یکی از رمزآلودترین و اسرارآمیزترین مکان های گردشگری ایران آشنا سازیم. این مکان و دره‌ی خاموش سحرآمیز در دل استان خراسان جنوبی قرار دارد و این مکانی، جای نیست جز ” کال جنی ” یا همان دره جن‌ها که ما را به سوی دنیای پر رمز و رازش می کشاند.

معرفی کال جنی
این مکان اسرار آمیز طی سده‌های متمادی در استان خراسان جنوبی قرار دارد. اگر به دنبال معنی کال میباشید باید بگوییم که اصطلاح کال به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب‌ها و جریان آب اطلاق می‌شود. کال جنی یا دره جن‌ها ،در منطقه شمال شهرستان طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد، واقع شده است.
کال جنی همانند مینیاتوری رازآلود از منطقه اسرار آمیز گراندکانیون آمریکا است. دره جن‌ها یک دره خاموش، خنک و آبدار در دل پهنه‌ای داغ و تب‌دار کویر که آثار حیات در آن دست‌کم به دوران امپراتوری ساسانیان بازمی‌گردد. این دره شگفت انگیز را بومیان کهن سال این منطقه دره جن‌ها مینامند و اعتقاد دارند که در این دره، ارواح و جن‌ها زندگی میکنند.

کد 300

کد خبر: 29892

منبع: وب سایت به پین

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0