27 مرداد 1400 - 3:00 ب.ظ

درمان سرطان پیشرفته تخمدان با روش‌های جدید

درمان سرطان پیشرفته تخمدان کاندیدای ایمونوتراپی سلسلیون، GEN-۱، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای سرطان پیشرفته تخمدان، لقب fast- track (روشی که درمان را سریع‌تر و بهینه‌تر فراهم میکند) را دریافت کرده است.

کاندیدای ایمونوتراپی سلسلیون، GEN-۱، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای سرطان پیشرفته تخمدان لقب fast- track (روشی که درمان را سریع‌تر و بهینه‌تر فراهم میکند) را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، این روش کمک می‌کند تا سرعت تأیید دارو‌های بالقوه‌ای که نیاز‌های پزشکی برآورده نشده را در شرایط جدی یا تهدید کننده زندگی برطرف می‌کنند، فراهم شود. این امر دسترسی بیشتری به ورودی FDA در تمام مراحل نظارتی می‌بخشد و GEN-۱ را برای تأیید سریع و بررسی اولویت واجد شرایط می‌کند، مشروط بر اینکه از معیار‌های خاصی برخوردار باشد.

دکتر پوریا عادلی متخصص شیمی درمانی و رادیوتراپی در این خصوص گفت: “تعیین Fast Track گام مهمی در توسعه GEN-۱ برای سرطان پیشرفته تخمدان است.

وی خاطرنشان کرد که بیماران مبتلا به این بیماری در حال حاضر گزینه‌های درمانی کمی دارند.
دکتر عادلی افزود: GEN-۱ یک نانوذره غیر ویروسی است که توالی ژنتیکی پروتئین پیش التهابی اینترلوکین (IL) -۱۲ را به سلول‌های محل تومور می‌رساند. انتظار می‌رود که تولید مداوم IL-۱۲ در مجاورت تومور باعث جلوگیری از عوارض جانبی (عوارض جانبی) درمان‌های سیستمیک IL-۲، نفوذ سلول‌های ایمنی و تقویت حملات ایمنی در برابر سرطان را بهبود بخشد.

متخصص رادیوانکولوژی ادامه داد: ایمنی و فعالیت ضد توموری GEN-۱ در آزمایش فاز ۱ قبلی، به نام OVATION ۱ (NCT ۰۲۴۸۰۳۷۴) نشان داده شد. how much ivermectin for chickens in water در این مطالعه GEN-۱ در ترکیب با شیمی درمانی استاندارد برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان که تازه تشخیص داده شده اند و قرار است برای جراحی انجام شوند، ارزیابی شد.

وی افزود: نتایج نشان داد که تمام بیمارانی که بالاترین دوز‌های GEN-۱ را دریافت می‌کنند، کاهش نسبی یا کامل بار تومور را تجربه کرده اند، در حالی که ۶۷ ٪ از کمترین دوزها. اکثر بیماران با بالاترین دوز‌ها (۸۸ ٪) نیز برداشت کامل جراحی داشتند، به این معنی که هیچ علامت میکروسکوپی سرطانی پس از جراحی باقی نمانده است.

عضو انجمن سرطان امریکا ادامه داد: مقایسه با یک گروه کنترل در خارج از آزمایش نیز نشان داد بیمارانی که GEN-۱ را با شیمی درمانی دریافت کرده اند تقریباً دو برابر بیشتر از کسانی که قبل از جراحی خود دریافت کرده اند، بدون علائم پیشرفت بیماری زندگی می‌کنند. با این حال، به دلیل تعداد کم بیماران در هر گروه، این اختلاف به اهمیت آماری نرسید.

عادلی گفت: این نتایج دلگرم کننده باعث شد سلیسیون آزمایش ۱/۲ مرحله OVATION ۲ (NCT ۰۳۳۹۳۸۸۴) را آغاز کند. در این مطالعه حدود ۱۳۰ زن در ۲۴ سایت در ایالات متحده و یکی در کانادا اشرکت داشتند.

وی افزود: در حال حاضر، با تخمین پایان سال ۲۰۲۴، OVATION ۲ در حال آزمایش GEN-۱ به علاوه شیمی درمانی استاندارد در مقابل شیمی درمانی به تنهایی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تخمدان، لوله رحمی یا سرطان‌های صفاقی اولیه است که برای جراحی برنامه ریزی شده اند.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی ادامه داد: در فاز ۱، محققان GEN-۱ را با دوز ۱۰۰ میلی گرم در متر مکعب، به داخل حفره شکم تزریق کردند. ivermectin 1% oral dosage for dogs بیماران چه قبل و چه بعد از جراحی به تنهایی تحت شیمی درمانی به علاوه GEN-۱ یا شیمی درمانی تنها قرار گرفتند.

عادلی گفت: نتایج اولیه نشان داد که، در حالی که تمام ۱۵ بیمار اول مطالعه موفق به حذف تومور خود شده اند، در افرادی که به ان‌ها GEN-۱ داده شده است اغلب با برداشتن حاشیه‌های واضح زیر میکروسکوپ برداشت (۸۸ ٪ در مقابل ۵۰ ٪) انجام می‌شود. داشتن حاشیه‌های روشن به این معنی است که هیچ سلول سرطانی در لبه بیرونی بافتی که برداشته شده دیده نمی‌شود.

وی افزود: بخش فاز ۲ اکنون در حال بررسی این مسئله است که آیا این ترکیب، پیشرفت بیماری را به تأخیر می‌اندازد یا بقای بیمار را افزایش می‌دهد. can you deworm cows with horse ivermectin paste
عادلی در پایان گفت: ما خوشبین هستیم که GEN-۱بازی، وضعیت زنان مبتلا به سرطان پیشرفته تخمدان که گزینه‌های محدود درمان را دارند، تغییر می‌دهد. زیرا، یک تغییر دهنده بازی برای زنان مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته است که گزینه‌های درمانی محدودی دارند.

کد خبر: 29764

منبع: ماهنامه از سین سرطلان تا سین سلامتی

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0