21 مرداد 1399 - 5:53 ب.ظ

درخواست برای رسیدگی جدی به پرونده‌های فساد مالی و شناسایی عوامل پشت پرده آنها

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی جدی به پرونده‌های فساد مالی و شناسایی عوامل پشت پرده این مفاسد شدند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از خبرگزاری فارس، دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف تهران طی نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی جدی به پرونده‌های فساد مالی و شناسایی عوامل پشت پرده این مفاسد شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

“وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِکَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ فَإنَّ فِی الْعَدْلِ سَعَهً وَ مَنْ ضَاقَ عَلَیْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَیْهِ أَضْیَق”

شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه (للصبحی صالح)، هجرت، قم، چاپ اول، ۱۴۱۴ ق. ص ۵۷.

حضرت آیت الله رییسی ریاست محترم دستگاه قضایی

سلام علیکم

ما به عنوان جمعی از دانشجویان دغدغه‌مند این خاک حسب اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مطالبه گری توسط دانشجویان و هم چنین از سر دلسوزی و خیرخواهی برای این مرز و بوم این نامه را خدمت حضرتعالی تقدیم می‌کنیم.

جناب آقای رییسی، همانطور که بر همگان واضح و مبرهن است، امروزه شرایط اقتصادی سختی بر زندگی مردم حاکم شده است. روز به روز سفره‌ی خود را کوچکتر از قبل می‌بینند و برای رفع ابتدایی‌ترین نیاز‌های خود با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

در این میان آنچه به مثابه‌ی نمک بر زخم این ولی‌نعمتان انقلاب می‌ماند اخبار فساد و زد و بند‌هایی است که در سطح کلان کشوری انجام می‌شود و به گوششان می‌رسد. اکنون زمان آن رسیده است شعائری همانند: مبارزه با فساد و احقاق حقوق مظلوم که داعیه دار آن هستید را به منصه‌ ظهور برسانید. آنچه که ما خواهان آن هستیم در راستای بیانات مقام معظم رهبری می‌باشد بدین بیان که در مبارزه با فساد با هیچ گروه و دسته‌ای نباید تعارف صورت بگیرد.

امروز در صنعت خودرو سازی طبق آمار و اسناد حاصله با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستیم. صنعت خودرو یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است در حدی که بخش قابل توجهی از اقتصاد، صنعت تا خدمات به آن وابسته می‌باشد.

در نتیجه شکوفایی این صنعت تاثیر مثبت بسزایی در زندگی مردم و بالعکس ناتوان بودن و فساد زا بودن آن منجر به اختلال در زندگی مردم می‌شود. بخش غیر قابل انکاری از مشکلات این صنعت مربوط به وجود عناصر مفسد و منفعت طلب گره خورده است.

کسانی که مانند بختک بر این صنعت مهم چنبره زده اند و با انحصارگرایی و عدم شفافیت روز به روز چالش‌هایی را بر سر راه تولید ملی گذارده اند. پرونده‌ متهم عباس ایروانی به خوبی نشان دهنده‌ این مدعای ماست. کسی که با استفاده از امکانات دولتی و پرداخت رشوه، جعل و سند سازی، شبکه‌ فساد گسترده‌ای در سطوح کلان صنعت خودرو و اقتصاد این کشور تشکیل داده است.

برای رعایت اختصار و عمل به این توصیه که: “حسن الکلام قل و دل” از بیان تمامی اتهامات متهم عباس ایروانی در این نامه خودداری می‌گردد. اما از باب مشت نمونه‌ خروار فقط به این مورد اشاره می‌کنیم که ایشان صرفاً در یک فقره، محکوم به پرداخت چهار هزار میلیارد بدهی بانکی می‌باشد.

در شرایطی که امکان اخذ وام مسکن برای جوانان با تشریفات بسیار طاقت فرسا و طولانی اداری همراه می‌باشد عباس ایروانی به راحتی و بدون تشریفات قانونی از همان بانک سی میلیون دلار تسهیلات دریافت می کند. برشمردن اتهامات این مفسد اقتصادی در این مقال نمی‌گنجد.

اما سوال مهم و اساسی اذهان عمومی در این نقطه خود را نشان می‌دهد، که با وجود دستگاه عریض و طویل قضایی، با وجود سازمان بازرسی، این حجم از پول در این بازه‌ زمانی طولانی، چگونه به زیر فرش سر داده شده است؟ چه کسانی در این پرونده با ایشان همکاری داشته اند؟ چرا که صرف عباس ایروانی به خودی خود توانایی و امکان انجام این حد از جرم و فساد را ندارد؛ بنابراین در پشت این مترسک، جریان و شبکه‌ای سازمان یافته وجود دارد، که ما مجدانه خواهان شناسایی و برخورد با این افراد فاسد در هر پست و رده‌ حکومتی با هر سابقه‌ قابل توجه یا به ظاهر مهم هستیم. چرا که هدف از برگزاری جلسات دادگاه این چنینی پاک کردن صورت مسأله نمی‌تواند باشد و ما باید عوامل موجد امثال عباس ایروانی‌ها را از بین ببریم.

آنچه امروز امنیت نظام و کشور را تهدید می‌کند مسئولان یقه سفیدی می‌باشند که به خاطر اطمینان از عدم برخورد و مجازات، به نوشیدن خون این مردم نجیب و دردمند مشغول هستند.

امنیت این کشور زمانی به خطر افتاده است که حقوق کارگر برای چندین ماه به تعویق می‌افتد و پاسخ شایسته و دلسوزانه از هیچ مرجع رسمی و قانونی به او داده نمی‌شود. مسلم است که در این مرداب لجن‌هایی مثل بابک زنجانی و عباس ایروانی پدید می‌آیند که با افتخار بدهی خود به بانک را مایه افتخار می‌دادند و به مردمی که آن‌ها را تماشا می‌کنند پوزخند تلخی می‌زنند.

جناب رییسی، اعتراض ما بر آن است که سرمایه‌های کشور چرا مداوم و علی الدوام داخل جیب‌های لایتناهی آقایان ریخته می‌شود؟ و هر از گاهی مترسک‌هایی از ایشان جلوه می‌کنند و اعدام می‌شوند و پرده نمایش کشیده می‌شود.

لازم به تذکر است زمانی که مسأله حقوق یک ملت و نحوه‌ی مدیریت امور کشور خود را نشان می‌دهد ذره‌ای عقب نشینی و مسامحه در انجام وظایف محوله و قانونی بهای سنگینی را در پی خواهد داشت.

جناب آقای رییسی این نامه‌ پر از درد و دلسوزانه برای پیگیری حقوق حقه‌ی مردم شریف و دردمند کشور نوشته شده است.

معرفی امثال طبری‌ها و ایروانی‌ها و زنجانی‌ها به عنوان مفسد نمی‌تواند اراده‌ واقعی مبارزه با فساد را ثابت کند. اراده‌ واقعی مبارزه با فساد در صورتی ثابت خواهد شد که دست‌های پشت پرده و گردانندگان این عروسک‌ها پا به دادگاه گذارده و سوالات و ابهامات پیرامون دوران تصدی خود را به طور واضح و آشکار برای مردم، این صاحبان اصلی کشور، توضیح دهند و با خضوع و خشوع از بابت تقصیر در انجام مسئولیت‌های محوله عذرخواهی کنند و گردن به تیغ عدالت بسپارند.

به شما به عنوان آخرین امید نامه نوشته می‌شود و نیک آگاه هستیم که دغدغه‌های شما برای نظام و انقلاب از جنس دغدغه‌های سال پنجاه و هفت و آرمان‌های امام راحل می‌باشد و نیک مطلع هستیم که مبارزه با گردنکشان گردن کلفت مفسد، کاری ست بس سترگ. لیک ما شما را مرد میدان یافته ایم و در این مسیر همواره حامی و پشتیبان شما خواهیم بود و قطعاً و حقاً حمایت و پشتیبان همه‌ی ما خداوند است.

دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های:
علوم قضایی
امیرکبیر
انقلاب
آزاد غرب
عباسپور
شریعتی
پژوهشگاه ژنتیک
هواپیمایی
صدرا
تربیت مدرس
آزاد شمال
شاهد
روابط بین الملل
فرهنگیان
علوم پزشکی تهران
مطهری
خواجه نصیر
بقیه الله
مذاهب
علوم تحقیقات
شمسی پور
آزاد پزشکی

کد خبر: 41651

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0