29 فروردین 1399 - 7:30 ب.ظ

نحوه محاسبه مالیات حقوق بگیران ابلاغ شد:

درآمد ماهانه تا 3 میلیون تومان معاف از مالیات

معاون سازمان امور مالیاتی نحوه محاسبه مالیات حقوق کارمندان را ابلاغ کرد که بر اساس آن، درآمد سالانه تا 36 میلیون تومان (ماهانه تا 3 میلیون تومان) معاف از مالیات است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، نحوه محاسبه معافیت سالانه حقوق بگیران و مالیات آن ها براساس مقررات جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شد.
براساس این ابلاغیه سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، در سال ۱۳۹۹ سالانه مبلغ 360 میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا 1.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه به نرخ 10 درصد و نسبت به مازاد 1.5 برابر تا 2.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد 2.5 برابر تا 4 برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد 4 برابر مشمول مالیات 25 درصد است.

براساس این ابلاغیه حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با رعایت ماده ۵ قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای هیئت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 16/۱۲/۱۳۶۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی، با رعایت معافیت های مقرر در قانون مالیات های مستقیم، در سال ۱۳۹۶ مشمول مالیات به نرخ 10 درصد خواهد بود.

 

300/

کد خبر: 29375

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0