12 آبان 1399 - 11:13 ق.ظ

دانشگاه‌های اصفهان هتک حرمت ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند

شماری از دانشگاه‌های استان اصفهان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را محکوم و بر هوشیاری مسلمانان در برابر فرافکنی‌های دشمنان تاکید کردند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با صدور بیانیه‌ای اقدام سران کشور فرانسه در توهین به پیامبر اکرم(ص) را محکوم و تاکید کرد: مهمترین نقطه مرکزی وحدت آفرین در جهان اسلام و زیباترین الگوی بشریت در اخلاق و نماد انسانیت، گوهر تابان، چهره‌ نورانی، قدسی و ملکوتی حضرت رسول اعظم (ص) است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ” نامهربانی و جسارت به ساحت کبریایی او نشان از زبونی، ذلیلی و خواری افرادی است که تحمل گسترش مکتب و فرهنگ او را بر نمی‌تابند؛ در این راستا گناه بزرگ و نابخشودنی قلم و هنر نشریات فرانسوی و حمایت روبهان مکار از این تحرکات ناشایست، گواه بر این است که این حرکت‌های مذموم و منفور نه تنها سخن و حرکت چند نادان نابخرد که برخاسته از تفکر استکبار جهانی و جریان‌سازی برای توقف و انحراف افکار از رخدادهای کنونی جهان اسلام و ظهور تمدن نوین اسلامی در جهان بشریت است”.

دانشگاهیان اصفهان در این بیانیه، اقدامات اخیر در توهین به ساحت نورانی و مقدس و جریحه دار کردن احساسات پاک نه تنها مسلمانان که تمامی موحدان عالم را محکوم و عنوان کردند: ” به طور قطع جهان اسلام بویژه فرهیختگان و دانشگاهیان در برابر فرافکنی و دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین هوشیار و بیدار هستند و رسالت خود را در تمام فضاهای ممکن نسبت به محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام موهن، اعلام نموده و هوشیاری و بیداری خود را در تمام عرصه ها و میدان‌های مبارزه پاس خواهند داشت”.

دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، اعلام کرد: ” شاهد هستیم شخصیت‌ها و کشورهایی که دم از آزادی بیان می‌زنند و با کلمات آنچنانی گوش عالم هستی را کر کرده‌اند در اقدامی که سابقه زیادی دارد دست به توهین به اعتقادات و معارف افرادی می زنند که الگوی تمامی آنها محمد مصطفی (ص) می باشد و با این الگو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و قله‌های سخت بی عدالتی، تجاوز، ظلم و غفلت را یکی پس از دیگری فتح می کنند . در اعتقادات این مردم انتقاد وجود دارد ولی توهین و تهمت و مسخره کردن جایگاهی ندارد” .

در ادامه این بیانیه آمده است:” در اعتقادات این مردم افرادی به‌عنوان رهبر قرار می گیرند که حتی با دشمن خود هم مدارا می کنند و حاصل آن می‌شود شهید سلیمانی که روحیه وحدت و پیروزی را با اینچنین الگویی در سراسر عالم رقم می زنند. در دورانی که کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه شعار لیبرالیسم سر می دهند اما از تمامی مقدمات آن غافل هستند و حتی خود این کشورها لیبرالیسم  را فدای جریانات سیاسی خود کرده اند به خود اجازه می دهند که با اعتقادات کشورهای مسلمان در جای جای جهان مبارزه کرده و آن را به سخره بگیرند در دورانی که صدای شکستن استخوان‌های این افکار شنیده شده و رهبری جهانی این کشورها به طرف سراشیبی در حرکت است و افول این افکار نزدیک، اما زمانی که در انزوای سیاسی قرار می گیرند و مشکلات داخلی آنها رو به افزونی می گذارد شاهد هستیم که به جای هدایت و رهبری کشورهای خود اعتقادات کشورهای دیگر را وسیله قرار داده تا خود را آزاد نمایند اما این آزادی زندانی دیگر برای آنها خواهد بود ” .

دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: ” حرکت زشت و زننده رییس جمهوری کشوری که خود را مهد آزادی می داند اعتقادات کشورهای مسلمان را خدشه دار کرد لذا از باب انتقاد عرض می نماییم که دست از تهمت و سخره و توهین از این مردم معتقد بردار که عذاب دردناکی در انتظار شما و ایادی شما خواهد بود و شاهد خواهیم بود که کشورهای مسلمان و آزادی خواهان در سراسر عالم هستی با یکدیگر متحدتر و در برابر این افکار مقاوم تر بشوند”.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.
این خشم با سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد.

کد خبر: 37418

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0