7 اردیبهشت 1399 - 7:21 ب.ظ

دامنه سایت رسمی روزنامه ایران مسدود شد

مدیر مسئول روزنامه «ایران» از مسدود شدن دامنه سایت رسمی روزنامه ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، «مهدی شفیعی» در گفت: وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس گفت: دامنه رسمی سایت روزنامه ایران به آدرس iran-newspaper.com توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مصادره و مسدود شد.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه ما به سرعت آدرس جدیدی را جایگزین کردیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد. البته موضوع در حال پیگیری است.

ایرنا نیز در این باره اعلام کرد: در بخش مالک دامنه سایت روزنامه ایران که از هفته گذشته مسدود شده، نام OFAC Holding به ثبت رسیده است.

در حال حاضر سایت روزنامه با آدرس irannewspaper.ir در دسترس است و پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است.

سایت iran-newspaper.com در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های ۱۳۸۰ به بعد در آن قابل دسترس است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) یک آژانس اجرایی و اطلاعاتی مالی است که زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا محسوب می‌شود و وظیفه آن برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

اوفک پیش از این به بهانه اختیارات ضدتروریسم خود علیه نهاد‌های قانونی مالی، اجرایی و رسانه‌ای ایران اقدام کرده بود که مسدود کردن سایت روزنامه ایران با ۲۵ سال سابقه انتشار جزو آخرین اقدامات غیرقانونی این نهاد آمریکایی است.

کد 300

کد خبر: 44227

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0