29 آذر 1399 - 9:04 ق.ظ

خوراک اسفناج و قارچ؛ غذای گیاهی و رژیمی

خوراک اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین خوراک‌ها می‌باشد که همان طور که از نامش پیداست با اسفناج و قارچ تهیه می‌شود و یک وعده غذایی سبک و خوشمزه برای شام و یا نهار رژیمی می‌باشد که علاوه بر طعم و مزه خوب آن به دلیل استفاده از اسفناج مقوی نیز می‌باشد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از پارسی‌دی، خوراک اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین خوراک‌ها می‌باشد که همان طور که از نامش پیداست با اسفناج و قارچ تهیه می‌شود و یک وعده غذایی سبک و خوشمزه برای شام و یا نهار رژیمی می‌باشد که علاوه بر طعم و مزه خوب آن به دلیل استفاده از اسفناج مقوی نیز می‌باشد.

این خوراک بسیار ساده می‌باشد و مزه و طعمی مشابه نرگسی دارد و به دلیل داشتن مقادیر بالای کلسیم و پروتئین مصرف آن به شدت توصیه می‌شود اگر روز پر مشغله داشتید و نمی‌دانید برای وعده شام چی درست کنید و زمان زیادی ندارید دست به کار شوید و این خوراک خوشمزه را تهیه کنید و با نان تازه میل کنید.

مواد لازم

اسفناج: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد

قارچ: ۱۵ عدد

سیر: ۳ حبه

تخم مرغ: ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

خوراک اسفناج و قارچ؛ غذای گیاهی و رژیمی


طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا نگینی ریز خرد کنید داخل تابه ریخته و صبر کنید کمی آب پیاز کشیده شود سپس کمی روغن بریزید این کار باعث می‌شود روغن کمتری به خود جذب کند در ادامه کمی زردچوبه و فلفل سیاه نیز بزنید و خوب مواد تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه پیاز تفت داده تا عطر سیر خارج شود.

وقتی سیر و پیاز تفت خوردن قارچ‌ها را که از قبل خوب شسته و اسلایس کردید به مواد بالا اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ‌ها کشیده و نرم شوند اگر قارچ‌های شما در هنگام تفت خوردن سیاه می‌شوند بعد از اسلایس کردند کمی آبلیمو روی آن‌ها بریزید.

اسفناج‌ها را پاک کنید و خوب بشورید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید و به مواد بالا اضافه کنید حرارت را کمی بالا ببرید، زیرا اگر حرارت کم باشد زمان پخت اسفناج طولانی‌تر می‌شود و خواص آن از بین می‌رود مواد را خوب تفت دهید تا اسفناج نرم و آبش کشیده شود سپس نمک را به اسفناج اضافه کنید.

در ادامه تخم مرغ‌ها را داخل اسفناج‌ها شکسته و درب تابه را بگذارید تا خودش را بگیرد به همین راحتی خوراک اسفناج آماده شده است آن را به همراه نارنج و نان این خوراک را سرو کنید.


نکات

شما به دلخواه می‌توانید مقدار قارچ و تخم مرغ را کم و زیاد کنید.

خوراک اسفناج و قارچ؛ غذای گیاهی و رژیمی

اگر طعم سیر را دوست ندارید از کمی پودر سیر استفاده کنید.

می‌توانید تخم مرغ را حذف و کمی پنیر پیتزا روی مواد ریخته و درب تابه را بگذارید تا خودش را بگیرد.

300

کد خبر: 36241

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0