20 اردیبهشت 1402 - 12:51 ق.ظ

خود آزمایی جوانان و دانشجویان‌ایرانی در برابر تهاجم بزرگ رسانه ای دشمن

وقوع انقلاب اسلامی بزرگ ترین زلزله در ساختار تمدنی فرهنگ غرب بود.

خود آزمایی جوانان و دانشجویان‌ایرانی در برابر تهاجم بزرگ رسانه ای دشمن

از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی غرب و در رأس آن آمریکا با همراهی کشورهای وابسته منطقه از همه ی ظرفیت های خود برای انحراف و در نهایت نابودی این انقلاب استفاده کردند و این روند هر روز شدت می گیرد. با تجارب مختلفی که به دست آورده مهم ترین راهکار را برای شکست انقلاب اسلامی جنگ شناختی و تغییر در محاسبات نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از یک سو و از سوی دیگر جهان غرب می داند. به عبارتی از یک سوی می کوشد بدترین تصویر را از ایران نشان دهد و بهترین تصویر را در ذهن جوانان ایرانی از غرب منعکس کند. این راهبرد بسیار پیچیده امری شناختی، ادراکی و ترکیبی است که از اندیشکده های آمریکا و اروپا طراحی و عملیاتی می شود. در همین زمینه چند راهبرد را که سال هاست دشمن روی آن کار می کند در برابر نسل جوان قرار می دهیم تا هر جوان ایرانی خود را در برابر این شبیخون بزرگ و این جنگ نرم و ادراکی مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهد و به خود نمره دهد:

۱‌. اگر تصور شما این است که اسلام مربوط به قرن ها قبل بوده و احکام و مقررات آن در گذر زمان کهنه شده و ناکارآمد است بدان که دشمن در این انحراف فکری شما به هدفش دست یافته است.
۲‌. اگر فکر می کنی ایران یکی از عقب مانده ترین کشورهای جهان است که در بیشتر شاخص ها در ته جدول ارزیابی قرار دارد، بدان که تو فریب تبلیغات رسانه های دشمن را خورده ای.
۳‌.‌ اگر به این باور رسیده ای که صدای و سیمای جمهوری اسلامی همه اش دروغ می گوید و باید اخبار راست را از رسانه های کشورهای دیگر جست و جو کرد بدان که تو در جنگ بزرگ رسانه ای دشمن مغلوب گشته ای.
۴. اگر ذهنیت شما این است که دوران رژیم پهلوی دوران رفاه و پیشرفت بوده و دوران جمهوری اسلامی دوران عقب ماندگی ایران است بدان که تو با شست و شوی مغزی توسط دشمن توانایی درک درست واقعیت ها را از دست داده ای.
۵. اگر گمان می بری که در جامعه آزادی بیان نداری و در اختناق به سر می بری و نمی توانی آزادانه اظهار نظر کنی، بدان که به راحتی مغلوب تبلیغات رسانه های دشمن شده ای.
۶. اگر می پنداری که روابط گسترده ایران با چین و روسیه به معنای وابستگی ایران به این دو کشور است بدان که دشمن در تبلیغاتش در باره ی شما به هدف خود رسیده است.
۷. اگر آن قدر نسبت به مردم عراق تنفر پیدا کرده ای که پیاده روی اربعین را محکوم می کنی و روابط ایران و عراق را قبول نداری بدان که تبلیغات سوء دشمن توانسته تو را دچار اشتباه محاسب
ای کند.
۸. اگر دفاع ایران از فلسطین و سوریه و جبهه مقاومت را محکوم می کنی و تصور می کنی که دولت ایران حق ملت ایران را غاصبانه به این کشورها می دهد در حالی که ملت ایران خود بیش از همه نیازمند است معلوم است که تبلیغات رسانه ای دشمن توانسته تو را در این فریب بزرگ با خود همراه کند.
۹. اگر احساس می کنی بین ایران دوستی و اسلام دوستی تقابل وجود دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به تمدن بزرگ ایران زمین کم رنگ شده بدان که دشمن توانسته شما را در جهت خواست و اهداف خود تربیت کند.
۱۰. اگر تصور می کنی که مسئولان نظام جمهوری اسلامی همه دزد و اختلاسگر هستند و به هیچ کس نمی توان اعتماد کرد بدان که برنامه دشمن در سیاه نمایی وضعیت موجود روی تو به خوبی اجرا شده است.

کد خبر: 133376

نویسنده: نصرالله شفیعی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0