13 آذر 1400 - 12:42 ق.ظ

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

خطر ورود به موج ششم کرونا به دلیل درگیری کشورهای همسایه وجود دارد

شاهین شیرانی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگرچه هم‌اکنون سیر شیوع کرونا رو به کاهش است اما خطر ورود به موج ششم کرونا به دلیل درگیری کشورهای همسایه وجود دارد و به همین دلیل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همواره توصیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: روزانه از ظرفیت ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تنها ۲۰ هزار نفر برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند و عمده این ظرفیت بدون استفاده مانده است.

به گفته شیرانی تاکنون ۷۷ درصد  جمعیت استان اصفهان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که  با اجرای طرح  واکسیناسیون همگانی تا ۱۹ آذر باید این رقم باید  به ۱۰۰ درصد برسد.

وی افزود: امروز هر فردی به انتخاب خود می‌تواند از هر نوع واکسنی اعم از ایرانی و خارجی دریافت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه کمترین درصد واکسیناسیون به شهرهایی با بیشترین میزان جمعیت استان تعلق دارد ،گفت: اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر در زمره شهرهای با جمعیت بالا و درصد واکسیناسیون کم  قرار دارند و از سوی دیگر شاهد واکسینه شدن همه جمعیت برخی شهرهای کوچک ازجمله بویین میاندشت هستیم.

سیر شیوع کرونا رو به کاهش است

وی توضیح داد: اگرچه هم‌اکنون سیر شیوع کرونا رو به کاهش است اما خطر ورود به موج ششم کرونا به علت درگیری کشورهای همسایه وجود دارد و به همین دلیل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همواره توصیه می‌شود.

شیرانی درباره واکسینه کردن اتباع خارجی نیز گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار دُز واکسن به اتباع خارجی تزریق‌شده است.

وی بیان داشت: اتباع خارجی که کارت اقامت ندارند و  با حضور کارشناسان بهداشت در اماکنی که احتمال سکونت آن‌ها هست، واکسینه می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص فروش کارت واکسن نیز گفت: ازآنجایی‌که سامانه واکسیناسیون هوشمند است و با ثبت کد ملی از وضعیت واکسیناسیون افراد مطلع می‌شویم بنابراین صرف داشتن کارت واکسن معتبر نیست و تمام‌ مسیرهای احتمالی دریافت کارت در مراکز تجمیعی بدون تزریق وجود ندارد.

شیرانی گفت که زنان باردار در سه ماه اول بارداری، کودکان زیر ۱۲سال و افرادی بیمار با وضعیت ویژه با گواهی پزشک، از زدن واکسن معاف هستند.

وی همچنین به واکسن ستیزی و واکسن گریزی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: لازم است از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی و معتمدین محلات برای واکسن گریزان استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی، ۶ نفر را مبتلا خواهد کرد و به همین دلیل واکسیناسیون تمام افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: هم‌اکنون بالغ‌بر ۴۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان فعال است و در کنار آن از ظرفیت اتوبوس‌های سیار نیز استفاده‌شده است.

۶۳هزار کارمند هنوز واکسن نزده اند

شیرانی بابیان اینکه مطابق با آمار ۶۳ هزار کارمند دستگاه‌های مختلف در اصفهان هنوز واکسن دریافت نکردند، ادامه داد: به تمام رابطان سلامت دستگاه‌های دولتی و خصوصی کد کاربری داده‌شده است که با ورود به سامانه سیب بتوانند کارمندانی که واکسن دریافت نکردند را شناسایی و مجاب به زدن‌ واکسن کنند.

وی گفت: مدیرانی که در اقناع کردن کارمندان برای تزریق واکسیناسیون موفق نباشند، در سامانه ارزیابی و پایش آن مدیر مؤثر خواهد بود و در ستاد کرونا با آن‌ها برخورد می‌شود.

طرح بسیج واکسیناسیون به مدت ۱۹ روز باهدف واکسیناسیون صددرصدی جامعه با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت بسیج و  هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و اصناف در استان اصفهان به اجرا گذاشته شده است.

۲۰۶

کد خبر: 46350

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0