16 فروردین 1399 - 2:12 ب.ظ

خروج افراد زیر 20 سال و خودرو در 30 شهر ترکیه ممنوع شد

مقامات ترکیه برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در این کشور، خروج افراد زیر 20 سال را به همراه خروج خودروها در 30 کلان شهر ممنوع اعلام کردند. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و تعداد جان‌باختگان به ۴۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه از مبتلا شدن یکی از اعضای شورای علمی مبارزه با ویروس کرونا، به این ویروس خبر داد.

وزارت بهداشت ترکیه نیز بعد اعمال محدودیت آمد و شد برای افراد مسن بالای ۶۵ سال، جمعه اعلام کرد که افرادی که زیر ۲۰ سال هستند، حق خروج از خانه را ندارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز امروز از همه شهروندان این کشور خواست در اماکن پر ازدحام از ماسک استفاده کنند و ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی باشند. قرار است ممنوعیت آمد و شد جدید و استفاده از ماسک از فردا شنبه اجباری باشد.

اردوغان همچنین گفت که خروج خودروها در ۳۰ شهر بزرگ ترکیه به اضافه شهر «زونقول‌داغ» به جز در موراد استثنائی ممنوع است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مجازات اداری و قضایی در انتظار کسانی است که به هشدارها عمل نکنند، تأکید کرد که مقابله با کرونا نیازمند همبستگی و تلاش تک تک ۸۳ میلیون نفر در ترکیه است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از فخر الدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد جان‌باختگان به ۴۲۵ نفر رسیده است.

کد 300

کد خبر: 41941

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0