18 مرداد 1400 - 10:06 ق.ظ

سخنگوی صنعت برق استان:

خاموشی‌های اصفهان تا هفته آینده ادامه خواهد داشت

محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان درباره خاموشی های دو روز گذشته با وجودی که اعلام شده بود دیگر خاموشی نخواهیم داشت، افزود: با افزایش دمای ۱.۵ درجه ای روز گذشته در سراسر کشور، میزان مصرف نیز افزایش یافت.

 

به گزارش عصر اصفهان، نوحی با بیان اینکه این میزان از افزایش دما، معادل ۲۳۰ مگاوات برق است، ادامه داد: با افزایش دو تا سه درجه‌ای دما، مصرف برق نیز در این هفته و هفته آینده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اعمال برنامه مدیریت مصرف برق بخش خانگی به این دلیل جلوگیری از خاموشی های بدون برنامه همانند هفته های گذشته است، بنابراین از روز گذشته با اطلاع رسانی و ارسال پیامک برق برخی از مشترکان خانگی در اصفهان قطع شد تا خاموشی های بدون برنامه نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایط کم آبی نیروگاه های برق آبی کشور حدود ۷ هزار مگاوات کمبود تولید دارند، افزود: از سوی دیگر صنایع فولاد نیز با محدودیت دریافت برق مواجه هستند، همچنین به دلیل شرایط ایجاد شده در دو هفته گذشته صنعت سیمان برق خود را به طور کامل دریافت می کند، به همین دلیل برای جلوگیری از فروپاشی شبکه و همچنین پایداری شبکه برق، از بعد از ظهر گذشته، طرح مدیریت مصرف بخش خانگی در سطح استان اجرا شد.

نوحی درباره اینکه خاموشی های با برنامه در اصفهان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی خاموشی‌ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، اگر دمای هوا همانند این هفته افزایش داشته باشد، به طور قطع تا هفته آینده خاموشی های با برنامه در اصفهان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز بالا خواهد رفت، افزود: با توجه به محدودیت تولید نیروگاه های برق آبی و همچنین محدود کردن صنایع، دیگر برقی برای مدیریت نداریم، بنابراین ناچار به خاموشی در بخش خانگی هستیم.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: در حال حاضر تنها صنعت فولاد با محدودیت دریافت برق از شبکه سراسری مواجه است.

نوحی با بیان اینکه روز گذشته صنعت سیمان محدودیت دریافت برق نداشت، افزود: اگر  صنعت سیمان محدودیت دریافت برق داشته باشد، به طور قطع در بخش خانگی خاموشی نخواهیم داشت، اما با توجه به شرایط موجود کشور و کمبود این محصول و افزایش قیمت آن، محدودیت صنعت سیمان در دریافت برق برداشته شد و برق این صنعت به طور کامل تامین می شود.

وی با بیان اینکه روز شنبه میزان تولید برق استان ۴۱۰۸ مگاوات و مصرف آن ۴۷۹۵ مگاوات بود، افزود: در همین روز با توجه به افزایش مصرف، ۶۸۷ مگاوات از شبکه سراسری برق وارد استان اصفهان شد.

 

 

204

کد خبر: 28484

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0