27 شهریور 1400 - 3:18 ب.ظ

یادداشت وارده؛

حل مشکلات رسانه ها؛ با اعتماد به مدیرانی از جنس رسانه

شدت گرفتن مشکلات رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب در سال های اخیر زنگ خطری جدی را برای سرنوشت مطبوعات و رسانه کشور به صدا آورده است چرا که رسانه ها به معنای واقعی چشم و گوش جامعه هستند و از آنها به عنوان دیده بان جامعه یاد می شود و تعطیلی و محدودیت فعالیت هر رسانه می تواند برای جامعه آسیب رسان باشد.

 به گزارش عصر اصفهان، رقیه عالی مدیر مسئول رورنامه کرانه شمال نوشت: افزایش سرسام آور قیمت کاغذ و زینک و به تبع آن بالا رفتن دستمزدها باعث شد تا بسیاری از فعالان این عرصه در رده های مختلف عطای روزنامه نگار و انتشار نشریه را به لقای آن ببخشند و به سراغ مشاغل دیگر بروند. انحلال هر رزوه نشریات حتی نشریات دارای قدمت علاوه بر مشکلات فرهنگی، باعث از کار بیکار شدن نان آوران زیادی می شود. إنشاء حساب payeer
در این بین برچیدن نمایشگاه مطبوعات و حذف جشنواره سراسری مطبوعات  نیز باعث شد تا تنها پایگاه ها و مراسمی که خبرنگاران سراسر کشور را دور هم جمع می کرد دیگر وجود خارجی نداشته باشند و همین امر پاشیدن شیرازه مطبوعات کشور از هم  راسرعت بخشید.
در چنین اوضاع و احوالی قطعاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارد و باید در انتخاب و گزینش افراد به ویژه در حوزه رسانه دقت بسیار داشته باشد. ما هو اليانصيب
معاون مطبوعاتی دولت قبل که مدعی بود 80 میلیون خبرنگار داریم و خبرنگاران و روزنامه نگاران در هم سنگ مدیران کانال ها و پیج ها می دید، امروزه باید پاسخگویی به وجود آمدن چنین وضعیتی باشند.
اما از آنجا در کشور هیچ کس بعد از پایان تصدی مسئولیت ، عتاب و خطابی نمی شود و معمولاً با یک پست دیگر از خوان رحمت مواهب دولتی بهره مند می شود، طبیعتا اصلاح ساختار فعلی باید به دست معاون جدید صورت گیرد.
پدرام پاک آئین را می شناسیم. مردی از جنس رسانه که به قول فرهنگیان همه پایه های تحصیلی را درس داده است و بلد کار است. او اعتماد مدیران مسئول  سراسر کشور را به همراه دارد و اگر امواج مثبت حاصل از اعتماد را به نشانه ضرورت تحول در نظر بگیریم، او شایسته ترین فرد است.
پاک‌آئین، از فعالان حوزه رسانه است که در سابقه‌ی فعالیت او حضور در روابط عمومی مجلس، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانک صادرات و… دیده می‌شود.
وی که مؤسس و مدیرعامل خبرگزاری کتاب ایران بوده مدیریت مطبوعات و خبرگزاری‏‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد، تدریس در دانشکده خبر و مدیریت گروه فرهنگ و هنر صدای جمهوری اسلامی را عهده‌دار بوده است.
پاک‌آئین در سال ۱۳۹۵ با حکم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌به‌عنوان مدیر کل اطلاع رسانی و ارتباطات دبیرخانه‌ی مجمع منصوب شد و حدود سه سال بعد مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شد. او از تیرماه۹۹ نیز با عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران مشغول فعالیت است. بوسكتس
بی تردید اعتماد به فردی که از بدنه رسانه است و بیش از همه با مشکلات و نیازمندی های این حوزه آشنا است، می تواند در گشودن گره رسانه های کشور موثر باشد.
امید است وزیر جدید و مکتبی این حوزه در انتخاب افرادی که از جنس کار هستند تعلل نورزد و با انتخاب افراد صالح راه را برای حرکت هموار رسانه ها در مسیر توسعه هموار سازد.
به امید آن روز
202/
کد خبر: 40218

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0