14 فروردین 1400 - 12:36 ق.ظ

شعار سال 1400 شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام شد:

حفظ ارزش آب، ارتقای دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطابق با سنوات گذشته شرکت آبفا در استان اصفهان با توجه به رویکرد ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها، حفظ ارزش آب، ارتقای دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار را به عنوان شعار سال 1400 این شرکت، برگزید.

 

به گزارش عصر اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطابق با سنوات گذشته شرکت آبفا در استان اصفهان با توجه به رویکرد ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها، حفظ ارزش آب، ارتقای دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار را به عنوان شعار سال 1400 این شرکت، برگزید.

هاشم امینی بیان کرد: آب مایه حیات، فصل مشترک همه موجودات زنده است و فراوانی آب در هر منطقه می‌‌تواند شاخصی برای عمران، آبادانی، هم‌چنین توسعه یافتگی و یا امکان توسعه در آن منطقه باشد، در مناطق خشک و نیمه‌خشک وجود آب بسیار با ارزش است. در این مناطق بهره‌وری حداکثری از منابع آب و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب، باید در راًس همه امور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در سوره های بقره، انعام، انفال و رعد بر واژه آب اشاره شده است تصریح کرد: آب به عنوان برکت خداوندی است که حیات می بخشد. در قرآن کریم آب رزق الهی است و خداوند بزرگ انسان را به تفکر در باره آب و شکرگزاری آن یادآوری کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: ایران در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و این محدودیت باعث شده که گذشتگان این سرزمین نیز قدر و ارزش آب را به ویژه در مناطق کویری کشور دانسته و راهکارهای متفاوتی برای زیست و کنار آمدن با کم آبی از طریق صرفه‌جویی و بهره وری بیشتر آب، مد نظر قرار دهند.
امینی افزود: میزان آبی که از زاینده رود برای شرب از ۱۰ سال پیش تاکنون تخصیص یافته است با وجود اضافه شدن نزدیک به یک میلیون واحد به میزان مشترکین ( یک میلیون انشعاب)، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب کاهش مصرف داشته است.
وی با اشاره به اینکه دردهه گذشته فعالان صنعت آبفا در استان اصفهان به دلیل وقوع خشکسالی های پیاپی تلاش های بسیاری را به منظور تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان در دستور کار قرار دادند، عنوان کرد: در سال 1400 به دلیل بارندگی های محدود شرایط سختی از لحاظ تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان داریم اما همچون سنوات گذشته با مدیریت مصرف بهینه آب می توان بر این چالش غلبه نمود.
وی اظهارداشت: با استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفتن منابع موجود، می توان کمبود آب را جبران کرد و تحقق این مساله در وهله اول نیاز به اشاعه فرهنگ مصرف بهینه از این مایه حیات دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش درصد آب بدون درآمد در این استان، گفت: با توجه به اهمیتی که آب شرب و بهداشت مردم دارد، مدیریت سازمان آب و فاضلاب استان بگونه‌ای عمل کرد که امروز میزان پرت شبکه‌های اصفهان کمترین هدر رفت را در کشور دارد و پرتی آب از 34درصد به ۱۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است و این امر به دلیل اصلاح شبکه‌ها، نشت گیری و همکاری خوب مردم اصفهان بوده است.
وی گفت: یکی از موارد مدیریت بهینه مصرف آب کاهش استاندارد مصرف آب خانگی در کشور ایران به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، همچنین منابع آبی موجود کشور را باید با مصرف اصولی مدیریت کرد و مساله کاهش تدریجی منابع آب زیرزمینی و سطحی آب در استان ها باید به مردم گوشزد شود، همچنین باید رویکرد اصلاح الگوی مصرف همواره به مردم یادآوری گردد.
هاشم امینی افزود: سرانه مصرف آب شرب در سال ۱۳۸۹، ۱۸۶ لیتر بر ثانیه برای هر نفر در شبانه روز بوده است که تا سال ۱۳۹۹ به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه برای هر نفر کاهش یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه بی تردید توسعه آموزش در سازمان، منجر به افزایش تعهد ، افزایش انگیزه ها، ارتقای مهارتها، افزایش انتقال دانش می گردد خاطرنشان ساخت: برای توسعه دانش سازمانی لازم است باورها و نگرش ها و رفتارها به سمت تولید دانش متمایل گردد و در سال جاری آموزش هایی به منظور ارتقای دانش سازمانی بیش از پیش در دستور کار قرار می گیرد، لذا ضرورت دارد تمام ارکان شرکت در راستای تحقق شعار سال 1400 برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی خود را مصروف نمایند.
وی افزود: پایداری خدمات آب و فاضلاب در بخش های مختلف جز وظایف ذاتی و لاینفک می باشد و با توجه به پیشرفت علم ضرورت دارد شرکت آبفا استان اصفهان نه تنها به پایداری و پیوستگی این خدمات در قالب خدمات اولیه، ثانویه و خدمات آب و فاضلاب توجه نماید، بلکه با استفاده از اقدامات و فعالیت های فن آورانه و نوآورانه نسبت به تسهیل دسترسی و ارتقای کیفیت این خدمات نیز اقدام نمایند .
امینی گفت: در دنیای امروز روش های نوینی برای ارائه خدمات وجود دارد و در سال جاری با ارائه ی ایده های کارآمدی درصدد هستیم همه مشترکین در سطح استان را از خدمات نوین و پایداری بهره مند سازیم.
مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: برای موفقیت در ارائه خدمات پایدار به مردم، نیازمند روش های نوینی برای توسعه و ارتقای خدمات هستیم که در این زمینه سعی در استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز دنیا در ارائه خدمات داریم.

کد خبر: 862

منبع: شرکت آبفا استان اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0