حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته

جمعه ۳ تیر ۴۰ اثر هنری کلاسیک و اسلامی به حراج گذاشته و چوب زنی خواهد شد. همچنین در این روز چندین گالری اقدام به افتتاح نمایشگاه آثار هنرمنده حوزه هنرهای تجسمی در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور اقدام خواهند کرد.

هفتمین دوره «حراج ملی» در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی از اول تیرماه ۱۴۰۱ برگزار در خانه همایش واقع در خیابان فیاضی(فرشته) تهران برپا شد. روزهای ییکم و دوم تیر این آثار برای تماشا علاقه مندن اختصاص یافته و در سوم تیرماه مراسم حراج انجام و ۴۰ اثر هنر کلاسک و اسلامی چوب‌زنی می‌شود.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان
پوستر هفتمین دوره «حراج ملی»

تماشای آثار در روزهای اول و دوم تیر ماه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند به نشانی خانه همایش واقع در خیابان فیاضی(فرشته) یلاک ۴۶ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت حراج ملی به نشانی melliauction.com و صفحه اینستاگرامی حراج به نشانی melliauction سر بزنند.

 

گالری‌گردی در  آخرین روز هفته

گالری گردی یکی از سرگرمی‌های آخرین روزهای هرهفته بین علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. معمولا این روز در برخی از گالری‌ها به مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند که هنردوستان ضمن تماشای آثار می‌توانند با هنرمندان چه آنهایی که این دست نمایشگاه‌ها را افتتاح کرده و چه آنهایی که به این مراسم دعوت می‌شوند دیدار و گفت و گو کنند. در سومین روز از تیرماه امسال شاهد برپایی مراسم گشایش چندین نمایشگاه در تهران و برخی شهرهای کشور هستیم.

دیوانه در مدار موازی

ازمیان نمایشگاه‌هایی که در جمعه افتتاح می‌شوند، نمایشگاه نقاشی دیوانه در گالری مدار موازی کمی‌ متفاوت‌تر است. این نمایشگاه همانطور که از عنوان آن برمی‌آید شامل تابلوهایی از علی صادقی نقاش سرشناس کشور است تماشای آثار او بی‌شک با هیجان و شگفتی همراه است.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان
پوستر نمایشگاه دیوانه استاد علی اکبر صادقی

استاد علی اکبر صادقی سورئالیست ایرانی و یک نقاش نو کلاسیک روایت گراست. صادقی در سال ۱۳۳۸ سبک ویژه‌ای از هنر ویترای یا شیشه‌بند منقوش با عناصر هنر ایرانی را ابداع کرد. در اغلب آثار او فرهنگ عامیانه، اساطیر ایرانی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و سنت‌های تصویری ایرانی مثل پرده‌خوانی بازآفرینی شده اند. صادقی جزو اولین هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یکی از بنیانگذاران فیلم‌های انیمیشن این موسسه بوده است. آثار او ملهم از اساطیر و فرهنگ ایرانی است.

او همچنین در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آنها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم ها در جشنواره های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و ۱۵ جایزه را از آن خود کرد. او همچنین ۴ جایزه بین المللی برای تصویر گری کتاب نیز دریافت کرد. علی اکبر صادقی در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار این هنرمند به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ به نشانی تهران، خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ کراجعه کنند.

یازدهمین نمایشگاه «کلکسیونر» در آرتیشن

گالری آرتیبیشن از روز جمعه ۳ تیرماه ۱۴۰۱ یازدهمین دوره‌ نمایشگاه «کلکسیونر» را با نمایش آثاری از استادان هنر مدرنیسم ایران برگزار می‌کند.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان
کلکسیونر

در یازدهمین دوره‌ این نمایشگاه با نام «کلکسیونر مدرن» آثاری از صادق تبریزی، میرعبدالرضا دریابیگی، طلیعه کامران، گارنیک در هاکوپیان، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، محمدعلی ترقی‌جاه، منوچهر نیازی، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، حسین محجوبی، نصرالله افجه‌ای، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، قاسم حاجی‌زاده، علی‌رضا اسپهبد، پرویز کلانتری، توکل اسماعیلی (مش‌اسماعیل) و ناصر اویسی به نمایش درخواهد آمد. همه‌ این نام‌ها جزء چهره‌های معتبر و پیشروی هنر مدرن و معاصر ایران محسوب می‌شوند.

گالری آرتیبیشن نخستین بار در سال ۱۳۹۷ نمایش آثار «کلکسیونر» را با نگاه به اهمیت و اثرگذاری فرهنگ مجموعه‌داری و توجه به اقتصاد هنر راه‌اندازی کرد. در این نمایشگاه که هر بار با اتخاذ یک رویکرد برگزار شده، این بار آثاری از هنرمندان شاخص ادوار مختلف هنر مدرن ایران عرضه می‌شود. در یازدهمین دوره از «کلکسیونر» آثاری دیگر از هنرمندان مدرنیست برای بار دوم به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه «کلکسیونر ۱۱» از جمعه ۳ تیرماه ماه تا ۱۵ام همین ماه در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل‌نبی (غرب)، میدان احمدی روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برگزار خواهد شد.

بیتا در برج آزادی

نمایشگاه گروهی عکس به همت گروه هنری تصویر فصل جمعه ۳ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ در تالار آینه برج آزادی افتتاح می‌شود.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

این نمایشگاه به همت گروه هنری تصویر فصل و به سرپرستی جواد علمی‌نیا با حضور ۳۱ هنرمند با ۴۳ اثر در سایز ۷۰×۵۰ در موضوعات اجتماعی، طبیعت و پرتره در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

علاقمندان می‌توانند هر روز از ۳ تا ۹ تیر ساعت ۹ تا ۱۷ با مراجعه به تالار آیینه برج آزادی از آثار این نمایشگاه بازدید کنند.

هندسه‌نگار در نیاوران

جمعه ۳ تیرماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی «هندسه‌نگار» با گردآوری نازلی درگاهی با ۴۹ اثر از ۲۰ هنرمند به معرض نمایش درخواهد آمد.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

در این نمایشگاه  آثاری به نمایش گذاشته می‌شود که هنرمندان تلاش کرده‌اند با رجوع به عناصر شرقی، دغدغه‌مندی‌های اجتماعی خود را به عنوان مسایلی انسانی در قالبی آشنا برای مخاطب عرضه کنند، مفاهیمی مستقل از شعر و ادبیات و مغایر با برخورد تزیینی که بن مایه هنر شرقی است.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از: مینا اسکویی، اسماعیل انوری، مریم باوکی، شهرزاد بیاتی، لیلا پورخانی، ماری جعفری، هاله حاج قاسمعلی، زهره حاجی زاهدی، مریم حیدری، یاسمن رسولی، وجیهه رحیمی، ناهید سرشکی، ترحم سلمانی، مرجان سلمانی، محمد شمس، شیما قورچیان، ندا عسگری، هیوا عسگری، سمیه علی آبادی و سودابه نجفی.

علاقه‌مندان برای  بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند، لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا ۹ تیرماه ادامه خواهد داشت.

بال می‌شود این دست در شیرین

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

بال می‌شود این دست عنوان نمایشگاه انفرادی خلیل سمائی جابلو است که ساعت ۱۶ جمعه ۳ تیر در گالری شیرین گشایش می‌یابد. این نمایشگاه همه روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است. نشانی : تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵.

طبیعت در زرنا

طبیعت هم عنوان نمایشگاهی گروهی است که در اولین جمعه تیرماه در گالری زرنا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل آثار ۲۷ هنرمند نقاش است که تابلوهای خود را برای علاقه مندان در این رویدا به تماشا می‌گذارند.

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

 علاقه مندان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به جز پنج‌شنبه‌ها می‌توانند از این گالری دیدن کنند. نشانی: تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شـماره ۱۰، طبقه دو.

از گذشته تا حال در نقش جهان

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

ناهید سامانیان نیز از جمله هنرمندان نقاشی است که سوم تیرماه در گالری نقش جهان اقدام به برپایی نمایشگاه انفرادی خواهد کرد. علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به جز شنبه‌ها به این نمایشگاه سر بزنند. نشانی: تهران، نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹.

تمرین و ترانه

حراج ۴۰ اثر حوزه هنر کلاسیک و اسلامی در خیابان فرشته | برنامه گالری گردی در هفته نخست تابستان

سوم تیرماه نمایشگاهی هم برای علاقه‌مندان به هنر نقاشی خط در گالری کهفی افتتاح می‌شود. این رویداد، نخستین تجربه نمایشگاهی پونه دیزجیان است که آثارش به معرض نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه به مدت ۶ روز در گالری کهفی واقع در  بلوار قیطریه، روبه‌روی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک برپاست. علاقه مندان به جز دوشنبه‌ها می‌توانند از ساعت  ۱۵ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند.

 گالری‌گردی در شهرستان‌ها

شهرهای مختلف ایران با برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان هنر هستند.

این هفته تعدادی از گالری‌های شهرهای مختلف ایران پذیرای آثاری از هنرمندان بومی یا مهمان هستند که آثار خود را در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند.

دوران معاصر، اصفهان: نمایشگاه آثار پوریا آیتی و میلاد آیتی با عنوان «خم خانه شو» تا ۸ تیر در گالری دوران معاصر به نشانی چهارباغ بالا، ضلع جنوب شرقی چهارراه نظر، بن‌بست ۱۳(کیانجو)، پلاک ۵ برپاست.

گالری دوران، تبریز: نمایشگاه آثار محسن بایرام نژاد تا ۷ تیر در گالری دوران به نشانی تبریز، پاستور جدید، بین فدک و رضا نژاد، روبروی کوچه ۲۸ دی، پلاک ۱۵، طبقه اول برپاست.

گالری آبان، شیراز: نمایشگاه نقاشی و مجسمه پریچهره سهیلی با عنوان «ناگهان روایت چهره از باشندگان عالم تصویر» تا ۱۳ تیر در گالری آبان به نشانی خیابان عفیف آباد، حد فاصل کوچه ۱۸ و ۲۰ ادامه دارد.

گالری وصال شیرازی، شیراز: نمایشگاه مشق شب‌های محمد احصائی تا ۱۱ تیر به نشانی خیابان مشکین‌فام، هتل هما، گالری وصال شیرازی برپاست.

نگارخانه جم، شیراز: نمایشگاه آثار زهرا خوشبخت در نگارخانه جم به نشانی بلوار آیت‌الله ربانی، قبل از میدان ابوالکلام، بین کوچه ۹ و ۷، پلاک ۲۲۵ برپاست.

گالری هنگام، مشهد: نمایشگاه گروهی «سپردمش به دیگری» در گالری هنگام به نشانی مشهد، بلوار خیام، خیابان ارشاد، شماره ۹۲/۱ برپاست.

گالری هان، شیراز: نمایشگاه آثار محمد احصایی با عنوان «معماری حرف‌ها و کلمه‌ها؛ گزیده‌ای از آثار استاد محمد احصایی» در گالری هان به نشانی انتهای خیابان عفیف آباد، نبش کوچه ١٩، ساختمان ١۵۶، زیرزمین برپاست.

گالری سروناز، شیراز: نمایشگاه آثار بهاره دهقانی با عنوان «نورنگار» در نگارخانه سروناز به نشانی شیراز، خیابان قصردشت، بعد از کوچه ۸۸ برپاست.

فضای هنری هشت چشمه، کاشان: نمایشگاه آثار فریدون آو در فضای هنری هشت چشمه به نشانی کاشان، خیابان ملافتح‌الله، کوچه مفسر پنجم، پلاک۴۴ برپاست.

فضای هنری تک چشمه، کاشان: نمایشگاه چاپ‌های فوأد شریفی از فریدون آو در فضای هنری تک چشمه به نشانی کاشان، خیابان ملافتح‌الله. کوچه مفسر۵. پلاک ۴۴ برپاست.

گالری موتورخونه، شیراز: نمایشگاه آثار علی انصاری با عنوان «خنجری در کشوی میز پنهان است» تا ۶ تیر در گالری موتورخونه به نشانی بلوار مطهری، خیابان رادفر، کوچه ۲ برپاست.

کد خبر: 117142

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0