6 دی 1400 - 2:50 ب.ظ

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اصفهان ؛

حذف حاشیه سودهای اضافه با درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا

اکبر عادل مرام معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اصفهان گفت: بحث درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا کمک می‌کند تا قیمت مصرف کننده به‌صورت واقعی احصا شود، چراکه سودهای عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و کرایه حمل بین شهری مشخص است و از حاشیه سودهای غیرواقعی در دل قیمت مصرف‌کننده جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ عادل مرام درباره اجباری شدن درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا و تأثیر آن در بازار، اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور در راستای شفاف‌سازی نرخ فروش اقلام در سطح عرضه و بازار، مقرر شد قیمت تولیدکننده چند قلم کالا بر روی آنها درج شود.

وی ادامه داد: زمانیکه واحدهای تولیدی و صنعتی قیمت فروش درب کارخانه خود را درج کنند، لایه‌های بعدی در سطح عرضه شامل عمده فروش، خرده فروش و شرکت‌های پخش تنها مجازند که سودها و موارد قانونی خود را اعمال کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه پیشتر در بازار شاهد تخفیف‌های خارج از عرف در برخی فروشگاه‌ها بودیم، افزود: این تخفیف‌ها بعضاً این موضوع را به ذهن مصرف‌کنندگان و افراد ناظر در بازار القا می‌کرد که قیمت مصرف کننده درج شده بر روی کالاها غیرواقعی است.

وی اضافه کرد: برای شفاف شدن قیمت‌ها و حذف حاشیه سودهای اضافه، سیاست‌گذاران تصمیم به درج قیمت تولیدکننده بر روی ۱۴ قلم کالا را گرفت. بلبل لعبة

عادل مرام گفت: یکی از مزایای اجرای طرح، این است که دست عوامل دخیل در بازار را برای اعمال حاشیه سودهای غیرمعمول، غیرقانونی و غیرمنطقی در بازار کوتاه می‌کند. كاس امم اوروبا 2022

وی درباره این تصمیم و کمکی که می‌تواند به ثبات قیمت‌ها در بازار کند، گفت: بخش عمده‌ای از نوسانات بازار به مباحث تأمین کالا برمی‌گردد که اگر کالا به وفور عرضه شود، معمولاً نوسانات شدید قیمتی را در بازار نخواهیم داشت و زمانی که تأمین کالاها از مبادی تولید داخل و یا واردات با مشکل مواجه شود، شاهد نوسانات قیمتی هستیم که این امر می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اصفهان افزود: بحث درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا کمک می‌کند تا قیمت مصرف کننده به‌صورت واقعی احصا شود، چراکه سودهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و کرایه حمل بین شهری مشخص است و از حاشیه سودهای غیرواقعی در دل قیمت مصرف کننده جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید فاکتور فروش صادر کنند و قیمت درج شده در فاکتور باید مطابق با قیمت درج شده روی کالا به‌عنوان قیمت تولیدکننده باشد، یادآور شد: درصورتی‌که مصرف کننده متوجه مغایرت سود اعمال شده از سوی خرده فروشان شد، می‌تواند تخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهد.

از چهارم دی‌ماه امسال درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای دستمال کاغذی، آب معدنی، آب‌میوه‌ها، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، پودر لباسشویی و پوشک بچه، برخی از اقلام لوازم خانگی کوچک و بزرگ شامل غذا ساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت، مایکروویو، تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی الزامی شد.

203

کد خبر: 46750

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0