6 آبان 1400 - 6:16 ب.ظ

جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود

اخیرا در رسانه ها اعلام شده که رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید شرکت مخابرات در خصوص تلفن ثابت در آستانه بحران مالی و خطر ورشکستگی هست.

 عصر اصفهان، در این زمینه نکاتی را به عنوان خودی نه بیگانه یاد اوری می گردم شاید در کانون توجه دست اندرکاران قرار گیرد. نکته اول اینکه یک کارشناس بازرگانی وبازاریابی می گوید : ِآیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید دلیل ورشکستگی چیست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت مدیریت کسب و کار، در دنیای امروز بسیار پر ریسک است.
 اما بهتر است به این نکته توجه کنید: شانس و اقبال هیچ نقشی در موفقیت کسب و کار ندارد. دلیل ورشکستگی شرکت ها:
۱- عدم شناخت بازار ونیازهای آن
۲-  عدم برنامه‌ریزی صحیح
۳-ومهمترین عامل رهبری و مدیریت ضعیف است
که باعث ورشکستگی یک شرکت می گردد.
امیر حسین زیگلری افزود: حتی اگر ایده، محصول یا خدمات آن‌ها مناسب باشد همانند شرکت مخابرات که حتی در بسیاری از محصولات خود به صورت انحصاری بوده و رقیبی ندارد.
اکنون یک پرسش بزرگ مطرح است:
 چگونه شرکت مخابرات را  ورشکستگی نجات دهیم؟
 وی گفت : برای پیدا کردن مشکلات عمومی و نمونه‌های واقعی شکست ها چه راهکارهایی را باید دنبال کرد؟؟
هر کدام از کارشناسان در این فضا با ارایه راهکارهای اصولی می تواند به شرکت مخابرات کمک نموده و مجدد کشتی به گل نشسته آن را با افکاری نو و جدید به عرصه اقیانوس کسب و کار پر رونق ارتباطات برگرداند.
زیگلری در ادامه گفت : اولین پیشنهاد این است که با توجه به مهمترین عامل ورشکستگی شرکت ،  عملکردو توانایی مدیریت استان با توجه به اینکه گروه از کارشناسان شرکت مخابرات می باشد و از لحاظ فنی و علمی  روایی و پایایی کامل را دارا می باشد ، از طریق تکتیک نظرسنجی مورد ارزیابی قرار گیرد.
این نظرسنجی می تواند به صورت علمی و در خصوص سایر حوزه ها نیز برگزار گردد تا مهمترین نقاط ضعف و تهدید مشخص و اقدام اصلاحی صورت پذیرد
درادامه احمد دربان کارشناس  ارشدبازرگانی هم می گوید : عوامل ورشکستگی شرکت ها همین موارد گفته شده است.البته عدم رضایت مندی ارباب رجوع داخلی و بیرونی نیز مزید این علت هاست که نقشی بسیار پررنگ ایفا می کند.
 وی افزود : ولی در خصوص نجات دادن شرکت از این بحران و ارائه راهکار های علمی و منطقی باید خدمت تان عرض کنم که تا زمانی که ساختار کلی شرکت بجای اولیه خودش که شایسته سالاری بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و سیاسی بر نگردد هیچ راهکاری جوابگو نخواهد بود.
وقتی در شرکت عوامل سیاسی کار گشا تر از عوامل علمی و باند و باند بازی الویت بر شایسته سالاری و همشهری بازی و غرض ورزی حرف اول را در گزینش های مدیریتی دارد ارائه راهکار چیزی بجز پتک به آهن سرد زدن نیست.
دربان گفت : وقتی یک مدیر عامل یک شبه کارشناس می شود و یکی دیگر بعد از سی و اندی سابقه کار مسئول و مدیر و وقتی حرف از انتقاد سازنده می شود از قدرت مقام و قلم خودشان جهت حذف افراد استفاده می کنند. وقتی که فکر می کنی تشکیلاتی را درست کرده ای که می توانند جلوی زورگویی و ستم ظالمان را بگیرند و حق طلبی کنند متوجه میشی این تشکیلات هم اهرمی شده در دست همان صاحبان قدرت چه انتظاری از همکاران جهت کمک به چرخه بهبوداین اوضاع نابسامان می شود داشت.
بقول معروف که میگن:
برای کسی بمیر که برات تب کنه.
آیا شرکت واقعا برای همکاران تب می کند که همکاران برای بیرون آوردن شرکت از این وضعیت تلاش کنند.
202/
کد خبر: 45667

نویسنده: بهمن توکلی فرد -پژوهشگر روابط عمومی و رسانه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0