2 تیر 1399 - 11:18 ق.ظ

جهش تولید بدون جلوگیری از قاچاق کالا محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید بدون جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بی‌معناست و محقق نمی‌شود .

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در دیدار با دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز افزود: بنابر این قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور می‌زند و دشمن نیز با سرمایه‌گذاری روی آن درصدد افزایش آن است.

وی ادامه داد: اگر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌خوبی صورت گیرد و عرضه محصولات قاچاق کاهش پیدا کند ما با افزایش تقاضا برای کالا مواجه خواهیم شد که این سبب جهش تولید کالای داخلی برای رفع نیاز کشور خواهد شد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ظرفیت‌های استان چون منطقه ویژه اقتصادی پیام و شاهراه مواصلاتی ۱۳ استان، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها زمینه قاچاق کالا را به‌شدت فراهم می‌کند که لازم است با همکاری دستگاه‌های نظامی و امنیتی با اهتمام جدی و صلابت قوی با آن مقابله و مبارزه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: هرگونه توزیع کالا خارج از شبکه قاچاق است، و یکی از موارد توزیع کالای قاچاق به‌ویژه در عرصه پوشاک و لباس دست‌فروشان خیابانی هستند که خوب است شهرداری‌ها مناطق مناسبی را با اجاره‌بهای کم در اختیار این فروشندگان قرار دهند تا ضمن حفظ ظاهر شهر بستری برای نظارت بر کالاهایی که به فروش می‌رسد فراهم شود.

وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آثار و برکات فراوانی برخوردار است که سبب افزایش اعتماد مردم می‌شود.

کد 300

کد خبر: 30736

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0