24 فروردین 1401 - 3:14 ب.ظ

جهاد تبیین راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن!

جنگ بزرگ رسانه‌ای دشمن که بخشی از جنگ نرم است سال‌هاست که علیه اسلام و انقلاب ادامه دارد. دشمن با انواع ترفندها و شیوه‌های نوین در آتش این نبرد فرهنگی می‌دمد. مقاومت در برابر این تهاجم گسترده، خنثی کردن آن و در نهایت جابجا کردن میدان نبرد از مقاومت به تهاجم، رسالتی است همگانی که نباید لحظه‌ای از آن غافل شد.

عصر اصفهان، دکتر نصر الله شفیعی/ این نبرد بزرگ فرهنگی و اعتقادی به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک جنگ ترکیبی است. از همه ابزارها و شیوه‌ها استفاده می‌شود. ریشه این نبرد دروغگویی، تخریب و ترویج شایعه است. دشمن چون از ایمان و اخلاق و وجدان انسانی تهی است از هیچ حربه‌ای برای در هم شکستن مقاومت فرهنگی و اعتقادی ملت ایران فروگذار نمی‌کند. زیر سؤال بردن مبانی دینی و اعتقادی، تحقیر ملیت و فرهنگ ایرانی، ترویج شایعات و تهمت به مسئولان خدوم، نشان دادن بهشت زیبا از فرهنگ و تمدن غرب، ترویج بی‌بندو باری و بی‌عفتی، القاء روحیه ناامیدی و سلب امید به آینده، کوشش برای خنثی کردن خدمات بزرگ انجام‌شده در فضای پس از انقلاب اسلامی، ایجاد اختلافات قومی و طائفه‌گری، ایجاد انشقاق میان مردم مسلمان ایران و برخی مردم کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان، تبلیغ باستان‌گرایی افراطی و رو در رو قرار دادن ایران‌دوستی و اسلام‌دوستی، ایجاد ناامنی روحی و روانی به طوری که همواره مردم ایران را ناراضی و نگران و ناامید قرار دهند، زیر سؤال بردن سیاست خارجی ایران در حمایت از جبهه مقاومت و در نتیجه ایجاد واکنش منفی در میان مردم نسبت به این سیاست راهبردی، بزرگ جلوه دادن مشکلات معیشتی، تبلیغ عرفان‌ها و جریان‌های انحرافی، تلاش برای پاک کردن حافظه تاریخی ملت ایران نسبت به جنایات و خیانت‌های رژیم منفور و وابسته پهلوی و … بخشی از ابعاد این جنگ ترکیبی است.

در این جنگ ترکیبی دشمنان و معاندین خارجی، تجدیدنظرطلب‌ها، تکنوکرات‌ها، غرب‌زده‌ها و حامیان جریان فتنه و دولت قبل را نیز به خوبی به کار گرفته‌اند تا به عنوان سربازانی بدون مزد یا با مزد آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. در چنین شرایطی وظیفه همه آگاهان است که در جهاد تبیین که همان جهاد کبیر است خود را وارد عرصه کنند و دشمن را مورد تهاجم قرار دهند. تأکید می‌کنم باید در جهاد کبیر از لاک دفاعی خارج شد و به موقعیت تهاجمی دست پیدا کرد. «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که می تواند [باید اقدام کند]». ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

نقطه قوت دوام ملت ایران در این جنگ ترکیبی حقانیت راهی است که برگزیده و نقطه ضعف دشمن، باطل بودن مسیری است که بر آن پای می‌فشارد. اگر نبود این کیمیای حقانیت، بدون تردید تاکنون در این جنگ، ملت ایران شکست خورده بود. از این جهت که از نظر عِدّه و عُده قابل مقایسه با دشمن نیستند. خداوند در تاب‌آوری قدرت حق و باطل، مثلی زیبا می‌زند: «أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا  وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ  فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ»

[از آسمان آب فرستاد و هر رودخانه به اندازه خويش جارى شد، و آب روان كف بر سر آورد. و از آنچه بر آتش مى‌گدازند تا زيور و متاعى سازند نيز كفى بر سر آيد. خدا براى حق و باطل چنين مثَل زند. اما كف به كنارى افتد و نابود شود و آنچه براى مردم سودمند است در زمين پايدار بماند. خدا اينچنين مثَل مى‌زند].

درست است که حقّ و باطل هر دو وجود دارند؛ امّا سرانجام، باطل رفتنى و حقّ ماندنى است و بدون تردید نفع مردم در پیروی از حقّ و بهره‌گیری از ظرفیت فراوان آن است.

مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد تبیین و ضرورت نقش‌آفرینی همگان در این نبرد فرمودند: «در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت – این جنگی است بین این‌ها – ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

این رسالت را با قدرت هرچه تمام‌تر باید به دست گرفت و نظام سلطه را در این نبرد باید به شکست وادار کرد. اگر جبهه حق قوی ظاهر شود بدون تردید پیروزی از آن این جبهه است.

«وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ  إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»

بگو: «حق آمد، و باطل نابود شد؛ یقیناً باطل نابود شدنی است!».

کد خبر: 112010

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0