9 خرداد 1401 - 8:00 ب.ظ

بنشین در کریاس؛ رویداد اول نیمرخ

جریان زاینده رود را از بیگلربیگی پل خواجو تماشا کنید

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در ادامه بازگشایی آثار تاریخی کمتر دیده شده شهر اصفهان، درهای بیگلربیگی پل خواجو به روی شهروندان باز می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در ادامه بازگشایی آثار تاریخی کمتر دیده شده شهر اصفهان، درهای بیگلربیگی پل خواجو به روی شهروندان باز می‌شود.

 

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، علیرضا مساح در تشریح رویداد “نیمرخ”با محوریت بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان، اظهار داشت: هدف از این رویداد، باز کردن درب بناهایی است که تاکنون بسته بوده و مردم امکان بازدید از آن را نداشته‌اند.

 

وی افزود: در نوروز ۱۴۰۱، درب های سه بنای زیبا شامل مقبره باباقاسم، مقبره خواجه نظام‌الملک و حمام شاهزاده‌ها برای نخستین بار به روی گردشگران و شهروندان اصفهانی باز شد و استقبال فوق‌العاده خوبی نیز از این رویداد به عمل آمد.

 

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: بازخوردهای مثبت این رویداد سبب شد که برای ادامه اجرای آن در اماکن و بناهای تاریخی دیگر برنامه ریزی و اقدام کنیم.

 

مساح گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در همین جهت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، “کریاس، بیگلربیگی یا شاه‌نشین پل خواجو” به روی مردم و گردشگران باز می‌شود تا برای نخستین بار از زاویه‌ای متفاوت زیبایی زاینده‌رود و پل خواجو را تماشا کنند.

 

وی به هدف این طرح مبنی بر آشنا کردن مردم با آثار تاریخی و ارزشمند اصفهان اشاره کرد وگفت: دو اتاق بیگلربیگی پل خواجو برای بازدید در نظر گرفته شده است که بازدیدکنندگان از سمت شرق، رودخانه خروشان و از سمت غرب، رودخانه آرام را تماشا می‌کنند که این موضوع از شاهکارهای ساخت پل خواجو به شمار می‌رود.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حضور راهنمایان گردشگری خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت مکان و زمان تلاش ما این است که برنامه‌های جنبی را مدنظر قرار دهیم. یکی از این برنامه‌ها، طراحی و تولید محتوایی است که مردم می‌توانند بدون اینترنت آن را در قالب عکس، کلیپ، پادکست و بروشور در تلفن همراه خود دریافت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این بنای تاریخی به دست آورند.

 

وی با بیان اینکه درب های بیگلربیگی پل خواجو از ساعت ۶ صبح شنبه هفتم خرداد باز شده، اظهار داشت: شهروندان اصفهانی و گردشگران می‌توانند با تهیه الکترونیکی بلیت از این بنا بازدید کنند. درب های این بنا تا ۱۳ خرداد از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ به روی بازدیدکنندگان باز است.

 

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه محدوده بیگلربیگی پل خواجو کوچک است امکان ورود به تعداد نفرات زیاد نیست، بنابراین سایتی طراحی شده که امکان حضور گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره را فراهم می‌کند که بازدیدکنندگان بایستی پیش از مراجعه به پل خواجو از سایت اینترنتی www.shahrvandticket.ir  بلیت تهیه کنند و به هیچ‌وجه بدون بلیت به محل بازدید مراجعه نکنند زیرا امکان بازدید از این بنا بدون بلیت وجود ندارد.

کد خبر: 115985

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0