9 شهریور 1400 - 7:00 ب.ظ

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان

تولید ۵۰ نوع محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا در ذوب آهن اصفهان

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان به تشریح انواع محصولات تولیدی در این کارخانه عظیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمدامین یوسف زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان شامل چهار کارگاه است که ۲۰۰۰ نفر از تلاشگران کارخانه افتخار تولید حدود ۵۰ نوع محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا را در این کارگاهها و با همکاری سایر بخش های کارخانه ثبت کردند.
وی افزود : بخش طراحی این مدیریت در گرید یک R&D است و به عنوان نمونه طراحی ریل زبانه سوزن که قبلاً از کشور فرانسه وارد می شد از جمله دستاوردهای این بخش به شمار می رود.
تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نماد خواستن، توانستن است
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان بیان کرد: تولید ریل سالها،آرزوی مردم ایران بود و ذوب آهن اصفهان به همت تلاشگران بخش های مختلف کارخانه به این آرزو جامه عمل پوشاند و ایران اسلامی را از قید و بند این وابستگی رها کرد. در یک جمله می گویم تولید ریل در ذوب آهن نماد خواستن، توانستن است.
در سال ۹۹ رکورد تحویل ۶۰ هزار تنی ریل را ثبت کردیم
یوسف زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ذوب آهن اصفهان، تنها تولید کننده انواع ریل در غرب آسیا محسوب می شود اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار تن ریل به جمهوری اسلامی تحویل دادیم و در سال ۹۹ نیز رکورد تحویل ۶۰ هزار تنی را ثبت کردیم. برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ارتقاء تولید خوبی را تدوین کردیم که طی پنج ماهه ابتدای این سال ریل مترو S۴۹ ،آرک TH۳۶ و … از جمله اهداف تحقق یافته این برنامه می باشند. همچنین توسعه سمت چپ خط نورد برای افزایش تولید محصول استراتژیک ریل نیز در دست اقدام است.
تولید آرک TH۳۶ ارز بری را به ارزآوری تبدیل کرد
یوسف زاده خاطر نشان کرد: ذوب آهن اصفهان در راستای تامین ایمنی معادن کشور از پنج سال گذشته تولید آرک معدن را آغاز نمود و چندی پیش هم آرک TH۳۶ را با مقاومت بالا تولید کرد. این محصول بخشی از زنجیره تولید فولاد کشور است و تحول عظیمی را در ایمنی معادن رقم زد. محصولی که در گذشته به دلیل وارداتی بودن ، خروج ارز را در پی داشت. هم اکنون تلاشگران ذوب آهن با تولید آن، ارز آوری را رقم زدند و سالانه با همت و تلاش کارکنان این کارخانه بزرگ ۱۴۰ هزار تن از این محصول صادراتی تولید می شود.
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت : حدود ۵۰ درصد از محصولات تولیدی این کارخانه عظیم آن هم در اوج تحریم های ظالمانه صادر می شود که این دستاورد مهم نشان از کیفیت بالا و مطابقت با استانداردهای روز دارد.
تولید ریل در ذوب آهن اصفهان بدون وقفه در تولید سایر محصولات
وی با اشاره به اینکه تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان هیچ وقفه ای را در تولید سایر محصولات ایجاد نکرد و انواع تیرآهن ها،کلاف، میلگرد و … همچون گذشته و با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده سبد متنوع محصولات ذوب آهن اصفهان در خطوط گوناگون کارگاهها همواره در حال تولید است تا این کارخانه عظیم در کنار رسالت تولیدی خود به مسئولیت اجتماعی نیز عمل کرده باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: ایران، کشوری زلزله خیز است و سازه های ساخته شده در شهرها نیز عمدتاً بتنی هستند که استحکام فشاری خوبی دارند اما استحکام خمشی بالایی ندارند و این موضوع به هنگام بروز زلزله مشکل آفرین است. تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان هر دو ویژگی را دارا می باشند. نکته دیگر اینکه سازه ها فلزی با سرعت بالایی ساخته می شوند و تا ۹۰ درصد امکان بازیافت دارند.
کد خبر: 32863

منبع: واحد رسانه ذوب آهن اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0