15 مهر 1399 - 5:25 ب.ظ

تولید واکسن کرونا از ماده یک درخت شیلیایی

بومیان قوم ماپوچه در جنوب شیلی به طور سنتی از درخت "کوئیلای" به عنوان گیاهی دارویی استفاده می‌کنند. اکنون یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی در مسیر تولید واکسن کرونا با استفاده از ماده موثر این گیاه قرار دارد. این ماده در فرایندی پیچیده خشک می‌شود و به صورت پودری در می‌آید که مشتری آن شعبه بریتانیایی شرکت آمریکایی "نواواکس" است. این شرکت ۲۵ سپتامبر اعلام کرد مرحله سوم کارآزمایی یک واکسن کرونا که با استفاده از ماده موثر درخت کوئیلای تولید شده را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از دویچه وله، در رقابت برای تولید واکسنی برای مقابله با بیماری کووید۱۹، در حال حاضر یک شرکت بیوتکنولوژی چینی در خط مقدم تلاش‌های جهانی قرار دارد. شرکت “دیزرت کینگ” فرایندی را توسعه داده که از طریق آن، ماده موثر درخت “کوئیلای” از پوست و چوب آن استخراج می‌شود.

این ماده در فرایندی پیچیده خشک می‌شود و به صورت پودری در می‌آید که مشتری آن شعبه بریتانیایی شرکت آمریکایی “نواواکس” است. استراتيجية الروليت في التعليم

این شرکت ۲۵ سپتامبر اعلام کرد مرحله سوم کارآزمایی یک واکسن کرونا که با استفاده از ماده موثر درخت کوئیلای تولید شده را آغاز کرده است. ون كارد فوري آزمایش این واکسن باید روی ده هزار داوطلب در سنین بین ۱۸ تا ۸۴ سالگی انجام شود.

تحقیقات شرکت نواواکس یکی از یازده پژوهش در سطح جهان است که تا کنون وارد مرحله سوم کارآزمایی و تست واکسن کووید۱۹ شده‌اند.

اندره گونزالس، مدیرعامل شرکت “دیزرت کینگ” پیش‌بینی می‌کند که این شرکت داروسازی پس از به پایان رسیدن مرحله سوم تحقیقات و آزمایش‌ها، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تولید واکسن کرونا را آغاز کند. هنوز کسی با اطمینان نمی‌تواند بگوید واکسن کرونا واقعا چه زمانی تولید و چگونه توزیع می‌شود. روليت دبل زيرو

کد 300

کد خبر: 37732

منبع: دویچه وله

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0