15 دی 1399 - 2:04 ب.ظ

توسعه فولاد مبارکه خیانت است

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از اجرای برنامه توسعه این شرکت خبر داده است. طرحی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی و جذب ۲۰ هزار نیروی کار. شاید در نگاه اول این طرح، طرحی برای اشتغال‌زایی به نظر بیاید، اما با توجه به کمبود آب و وضعیت بحرانی آلودگی هوا در استان اصفهان، طرح توسعه فولاد مبارکه نه تنها سلامت مردم بلکه محیط زیست را نیز به خطر می‌اندازد. دکتر «پرویز کردوانی»، کارشناس منابع آب و پدر علم کویر شناسی ایران می‌گوید: «طرح توسعه فولاد مبارکه خیانت است و کارخانه‌های تولید فولاد باید کنار دریا بروند. در هیچ کجای دنیا کارخانه فولاد را در دشت بنا نمی‌کنند بلکه در کنار دریا بنا می‌کنند چرا که این کار برای صادرات نیز آسان‌تر است.»

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، روزنامه اینترنتی فراز نوشت: دکتر «پرویز کردوانی» درباره طرح توسعه صنایع آب بر در مرکز ایران می گوید

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از اجرای برنامه توسعه این شرکت خبر داده است. طرحی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی و جذب ۲۰ هزار نیروی کار.

شاید در نگاه اول این طرح، طرحی برای اشتغال‌زایی به نظر بیاید، اما با توجه به کمبود آب و وضعیت بحرانی آلودگی هوا در استان اصفهان، طرح توسعه فولاد مبارکه نه تنها سلامت مردم بلکه محیط زیست را نیز به خطر می‌اندازد. «حمیدرضا عظیمیان» روز 20 آذر سال جاری و پس از بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه در جمع مدیران این مجتمع صنعتی گفته است که« اجرای این این برنامه شامل طرح‌هایی نظیر طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، افزایش ۱.۵ میلیون تُنی فولاد هرمزگان، سفید دشت، اردکان و ورق خودرو کاشان خواهد بود.»

کد 300

کد خبر: 35500

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0