29 تیر 1401 - 7:30 ق.ظ

مدیرگروه علوم ارتباطات دانش پژوهان پیشرو خبر داد:

توسعه دانش ارتباطات استان اصفهان با راه اندازی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و مدیریت رسانه

با راه اندازی کارشناسی ارشد رشته های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه در اصفهان، مسیر توسعه دانش ارتباطات در استان و کشور هموارتر می شود.

توسعه دانش ارتباطات استان اصفهان با راه اندازی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و مدیریت رسانه
مدیرگروه علوم ارتباطات اجتماعی موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی کارشناسی ارشد رشته های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه در اصفهان، مسیر توسعه دانش ارتباطات در استان و کشور هموارتر می شود.
دکتر عباس زمانی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی افزود: در سال هاي قبل علاقه‌مندان به روابط عمومی و رسانه برای تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد علوم ارتباطات بايستي به دانشگاه‌های سایر استان‌ها مراجعه می‌کردند که ادامه تحصيل برای آنها کمی سخت بود و به همین دلیل بسیاری از آنها از تحصیل در رشته مورد علاقه خود باز می ماندند.
این پژوهشگر و مدرس علوم ارتباطات در جمع اساتید، پیشکسوتان و مدیران روابط عمومی و رسانه کشور اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو و کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ در سال 1398 نخستین دانشجویان علوم ارتباطات در استان اصفهان در این دانشگاه پذیرفته شدند و هم اکنون مراحل پایانی تحصیل خود را طی نموده و درحال نگارش و دفاع از پایان نامه های خود هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه رشته‌های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه در استان‌های جنوبی کشور وجود ندارد، در بین پذیرفته‌شدگان این مجموعه، دانشجویانی از سایر استان‌های کشور نیز حضور دارند.
زمانی با اشاره به گرایش های مختلف رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد تصریح کرد: این رشته دارای هفت گرایش شامل: علوم ارتباطات، مدیریت رسانه، مطالعات فرهنگی و رسانه، روزنامه‌نگاری، ارتباطات اجتماعی، ارتباطات حج و زیارت، و دین و رسانه است که بر اساس آمار و نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 در کل کشور تنها 12 دانشگاه دولتی، پیام نور و غیرانتفاعی و 14 دانشگاه آزاد پذیرای دانشجویان کارشناسی ارشد در گرایش علوم ارتباطات هستند و البته اکثر این دانشگاه ها در استان‌های شمالی کشور واقع شده اند.
وی با اشاره به راه اندازی رشته مدیریت رسانه در اين دانشگاه اظهار كرد: پس از موفقیت این مجموعه در پاسخگويي به نياز علمي- آموزشي علاقه‌مندان، به لطف خداوند در سال جاري مجوز راه اندازي رشته مديريت رسانه در مقطع كارشناسي ارشد نيز از وزارت علوم اخذ شد و اولين دانشجويان مديريت رسانه اين موسسه نيز در مهرماه سال جاري مشغول به تحصيل خواهند شد.
مديرگروه كارشناسي ارشد علوم ارتباطات اجتماعي دانش پژوهان پيشرو در ادامه با اشاره به اهميت و جایگاه رشته مديريت رسانه در کشور تاكيد كرد: با توجه به اينكه قسمتي از حیات اجتماعی امروز ما به واسطه رسانه‌ها شكل مي گيرد و از طرفي ظهور و فراگيري رسانه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي اجتماعي مجازي باعث به وجود آمدن فرصت ها و تهديدهاي نوظهوری شده است، اين رشته مي‌تواند در ارتقاء دانش پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه رسانه، به ويژه مديران و فعالان مطبوعات و رسانه هاي استان و كشور نقش بسزايي ايفا نمايد.
این دکترای مدیریت رسانه با بيان اينكه در كل كشور تنها 12 دانشگاه دولتي، پيام نور، غيرانتفاعي و آزاد پذيراي دانشجویان كارشناسي ارشد اين رشته جديد هستند، ياد آور شد: بر خلاف رشته علوم ارتباطات اجتماعي كه سابقه تاسيس آن در دانشگاه علامه طباطبايي به سالهاي 1345 تا 1350 باز مي گردد، رشته مديريت رسانه به طور خاص، كمتر از دو دهه سابقه حضور رسمي در فضاي دانشگاهي كشور را دارد كه براي اولين بار در سال 1382 سرفصل‌هاي كارشناسي ارشد آن تدوين و در سال 1396 همگام با تحولات روز مورد بازنگري قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه موسسه آموزش عالي دانش پژوهان پيشرو به عنوان يك دانشگاه غيرانتفاعي زيرمجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تمامي ضوابط و قوانين حاكم بر دانشگاه هاي دولتي كشور تبعيت مي كند خاطرنشان كرد: پذيرش دانشجو در اين مجموعه تنها از طريق كنكور سراسري و يا ساير شرايط اعلامي از سوي وزارت علوم خواهد بود.
عباس زماني در پايان ضمن قدرداني از حمايت هاي صورت گرفته از سوي دكتر حجت اله جواديان و دكتر امير مسعود ساماني‌مجد، رياست و سرپرست اين مجموعه دانشگاهي و ساير معاونين و مديران همراه، از پيگيري هاي صورت گرفته براي جذب دانشجويان نخبه بدون كنكور ارشد در اين موسسه خبر داد و ابراز اميدواري كرد تا در آينده در مسير توسعه و اعتلاي دانش ارتباطات به عنوان يكي از زيرساخت هاي توسعه پايدار گام هاي ارزنده تري برداشته شود.
شایان ذکر است موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو واقع در اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح با رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی همواره پاسخگوی دانشجویان گرامی بوده و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی این موسسه به نشانی www.daneshpajoohan.ac.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شماره تماس: ۱۹- ۳۷۷۷۹۹۱۴(۰۳۱) تماس حاصل فرمایند.

کد خبر: 118350

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0