31 مرداد 1400 - 4:00 ب.ظ

در یک ماه گذشته تأمین شد؛

توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اصفهان

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تأمین و توزیع بیش از ۱۵۰ تن علوفه در یک ماه گذشته برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان ، حشمتی گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه سال جاری این مقدار علوفه در یک ماه گذشته و بر اساس شاخص های بوم شناختی، شدت خشکسالی و حیات وحش متأثر و میزان حساسیت زیستگاه ها تأمین و به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان انتقال و بر اساس شیوه نامه توزیع شد که بصورت منظم تا پاییز و گذر از شرایط سخت تابستان ادامه دارد.

وی گفت: از این مقدار بیش از ۳۳ تن علوفه از طریق کمک های مردمی تأمین و توزیع شد.

وی افزود: ۱۱۸ تن علوفه نیز از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خریداری و در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پیش از این نیز ۳۰ تن علوفه برای وحوش مناطق تحت مدیریت ، توسط این اداره کل خریداری و توزیع گردید.

حشمتی به مرمت و لایروبی آبشخورها ، چشمه ها و منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اشاره کرد وافزود: عملیات لایروبی و ترمیم، تجهیز چشمه سارها، ساخت آبشخورها و ایجاد مخازن در سطح مناطق محیط زیست استان اصفهان انجام شده و یا در دست اقدامات بازسازی و اجرایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تجهیز وراه اندازی چاه مدیریت آب در منطقه آب باریک موته برای تأمین آب وحوش و بر اساس برنامه و نیاز آبرسانی سیار به ۷ منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع خبر داد و افزود: در سایر مناطق نیز این روند آغاز شده و دردست اقدام است.

کد201

کد خبر: 31067

منبع: عصراصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0