6 مهر 1400 - 10:54 ق.ظ

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

تورم بالا موجب افزایش روزانه قیمت و بی ثباتی اقتصاد شده است

مسعود خوانساری؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دولت سیزدهم با یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی اعم از تحریم‌های گسترده، رشد منفی سرمایه گذاری و تورم حدود ۴۰ درصدی روبروست که این تورم بالا موجب افزایش روزانه قیمت و بی ثباتی در اقتصاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ خوانساری در نشست صبحانه کاری وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی با ابراز امیدواری به حل مشکل قیمت‌گذاری در دولت سیزدهم افزود: قیمت‌گذاری دستوری خطای بزرگ در حق اقتصاد است که تولید را در عمل با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد : دولت سیزدهم با یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی اعم از تحریم‌های گسترده، رشد منفی سرمایه گذاری و تورم حدود ۴۰ درصدی روبروست که این تورم بالا موجب افزایش روزانه قیمت و بی ثباتی در اقتصاد شده است.

خوانساری گفت: آنچه که امروز یکی از معضلات همه بخش به ویژه بخش کشاورزی است در کنار موضوع تحریم و عدم سرمایه‌گذاری، سیاست قیمت‌گذاری دستوری توسط دولت است.

وی افزود: ارز چند نرخی از جمله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی آفتی است که در اقتصاد کشور به ویژه در کشاورزی با آن روبرو هستیم و به موجب آن اقتصاد دچار مشکل شده است از این رو امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی کمک کند این ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.

206

کد خبر: 42428

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0