20 اردیبهشت 1401 - 9:10 ب.ظ

تودیع و معارفه مدیر کل بیمه سلامت همدان

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید بیمه سلامت استان همدان انجام شد

به گزارش عصر اصفهان از همدان ، مراسم تکریم دکتر فرجی مدیر کل سابق بیمه سلامت استان همدان و معارفه سرپرست جدید اداره کل بیمه سلامت دکتر نیاستی در مرکز همایش های هتل بین المللی باباطاهر همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

 

در این مراسم حسین رنجبران معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شهید همدانی بی شک شهید سلیمانی دوم است، اظهار کرد: عرفان شهید همدانی و بزرگی ایشان در قالب فرمانده ارشد جبهه مدافعان حرم فضایی عطرآگین برای  شهر همدان به ارمغان آورده است و موجب مباهات ماست که همه بزرگان این شهر بسیار گرانقدر و بزرگ هستند.

وی با اشاره به اینکه افتخار ماست که به عنوان سفیر سلامت در هفته سلامت به جامعه خدمت رسانی می کنیم، افزود: در ۳۱ استان  و در ۶۷ دانشگاه کشور مدافعان سلامت جان خود را  با کار جهادی در طبق اخلاص گذاشته اند.

رنجبران ادامه داد: خدا را شاکریم که تعداد فوتی ها را در کشور کاهش دادیم و به تک رقمی رسانده ایم در حالی که در کشورهای پیشرفته همچنان تعداد فوتی های کرونا زیاد است.

معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اينکه نظام سلامت و مدافعان سلامت در اوج بیماری کرونا با خدمت به مردم  و کار جهادی و شبانه روزی  رو سفید شدند عنوان کرد: در سازمان بیمه سلامت کار پشتیبانی از نظام سلامت را برعهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما نظم در پرداخت ها بود که در حال حاضر تسویه مطالبات کلیه موسسات دانشگاهی و غیر دانشگاهی برای استان ها انجام شده که در ۲۶ سال گذشته سابقه نداشته است.

رنجبران با اشاره به اینکه با تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اتفاقات خوبی افتاد و توانسته ایم مطالبات به حق دانشگاه را بپردازیم، گفت:

بسیار خرسندیم که بیش از یک دهه تخصصی کار کردن مسئولان این اداره توانسته ثمر بخش باشد.

این مقام مسئول با بیان اينکه در سطح کشور ۴۲ میلیون بیمه شده داریم و ۴۰ هزار موسسه از بیمارستان، مطب، فیزیوتراپی و … زیر پوشش بیمه سلامت ایران هستند، افزود: صورت حساب های سال ۱۴۰۰ تسویه و پرداخت شده و میزانی از تسویه سال ۱۴۰۱ هم انجام شده است که دولت و مجلس نیز در این زمينه همکاری کافی داشته اند.

رنجبران با اشاره به اینکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انسان مظلوم که بیمه نداشته اند در چند روز اخیر به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند ادامه داد: همه ایرانی ها باید از بیمه پایه بهره مند شوند.

*موافقت مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۲۵ میلیارد تومان صرف هزینه درمان افراد بیمار

فرماندار همدان محمد علی محمدی نیز در خصوص مباحث امروز کشور و ساماندهی ارز ترجیحی گفت: لازمه این کار این است که اشراف به مشکل و موضوع

داشته باشیم چراکه با یارانه چندین هزار میلیاردی که داده می شود و تفاوت ما با کشورهای دیگر ۷۰ درصد را در قالب قاچاق می ببینیم.

وی ادامه داد: به فاصله ۳۰۰ کیلومتری از ایران ۱۵ میلیون نفر از اتباع کشورهای دیگر از سهم مردم کشور ما استفاده می کنند و از ۱۷ قلم کالای اساسی ۷ قلم کالای اساسی  مانند آرد، نان، روغن و دارو باقی مانده است که باید به سرانجام برسد.

محمدی با بیان اينکه دولت رئیسی در زمان ریاست جمهوری با خزانه خالی روبرو شد و باید حذف ارز انجام شود تا به یک سر و سامان برسیم، گفت:

جان مردم و نان مردم مورد تاکید ریاست جمهوری هست که در ارتباط با جان مردم دولت با واکسیناسیون این اقدام را عملی کرد و  وضعیت مناسب شد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه مردم ۱۹۰ هزار میلیارد تومان هزینه درمان را در سال ۹۹ متقبل شدند تصریح کرد: امسال قرار شد درصد هزینه درمان کاهش یابد که این کار میسر نشد و ۴۳ درصد هم افزایش یافت.

وی  ادامه داد: با نگاهی که دولت و مجلس انقلابی دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اتفاقی که افتاد  این بود که صندوق با ۲۵ میلیارد تومان صرف هزینه درمان افراد بیمار موافقت کرد که این کار بسیار حائز اهمیتی بود که انجام شد.

فرماندار همدان در پایان سخنانش بیان کرد: امیدواریم در استان و شهر همدان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری مخاطبان خود را بهتر و بیشتر بشناسیم و وضعیت نامناسب محروم برخی مکان ها را از نظر پوشش بیمه سلامت  به سر منزل مقصود برسانیم.

*۵۴ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت

در ادامه سعید فرجی مدیر کل سابق بیمه سلامت استان همدان هم گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند در حوزه سلامت دغدغه ما از سال ۷۳ تا امروز این بوده که بتوانیم مشکلات مردم در حوزه سلامت را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه های مالی افراد بیمار باید توسط بیمه ها مرتفع شود و باید به این حقیقت برسیم که رنج کمتری را مردم در زمان بیماری در حوزه مالی احساس کنند.

فرجی تاکید کرد: آنچه در حوزه سلامت باید سیاستگذاران متذکر شوند توجه به قشر پزشکان و کادر درمان است و اینکه امیدواریم بیمه ها دغدغه مالی مردم را برای تامین امور مالی مرتفع کنند.

مدیر کل سابق  بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۷ نفر جمعیت بیمه شدگان استان را سرویس می دهند  که این قابل تقدیر است.

فرجی اضافه کرد: یکی از دغدغه ها در سازمان خرید بیمه سلامت توسط موسسات مختلف است که بالای ۹۵ درصد طرف قرارداد هستند.

مدیر کل سابق بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: سطح خدمات بیمه سلامت در دو سطح یک، دو و سه است  که باید گفت تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ۱۳۸ تا می باشد.

وی در خصوص  اهمیت مباحث الکترونیکی  برای ساماندهی حوزه سلامت نیز بیان کرد: باید از خدمات الکترونیک در بیمه سلامت استفاده شود و در زمینه خدمات پزشک خانواده و سیستم ارجاع اقدامات خوبی انجام شده است و  تعرفه های خدمات بیمه سلامت باید رضایت خدمت را نیز ایجاد کند.

روحیه تیمی، دوستی ، همدلی و مهربانی باید در سازمان بیمه سلامت تقویت شود

فریبرز نیاستی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان نیز در مراسم معارفه امروز گفت: در سطح گیرندگان خدمت باید رضایتمندی بالا باشد و در سطح ارائه دهندگان خدمت هم  باید خدمات خوبی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: با تعامل، همدلی و تلاش مضاعف باید امانت دار خوبی در سازمان باشیم و بتوانیم بعد از گذران عمر و فرآیند کاری سرافراز باشیم.

نیاستی با اشاره به اینکه از کنار کارهای بزرگ در کشور نباید به سادگی گذشت خاطرنشان کرد:  امروز کارهای بزرگی انجام می شود اما ساده از کنار آن می گذریم مبارزه با کرونا کار بزرگی بود که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن پرونده سلامت کار بزرگی است که در اوج مشکلات اقتصادی این حرکت شروع شده است و کار بزرگ دیگر بحث به روز کردن پرداخت ها بود که امروز انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اينکه در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق دیگری که رقم خورد موضوع تصویب ۷ هزار میلیارد تومان منابع در زمینه درمان بیماران صعب العلاج است و افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم سرفرازانه پاسخگوی مشکلات  بیماران خاص و صعب العلاج باشیم.

نیاستی با تاکید بر اینکه روحیه تیمی، دوستی ، همدلی و مهربانی باید در سازمان تقویت شود بیان کرد: باید به دنبال تغییرات سازنده در سازمان باشیم البته در بستر و ریل وظایفی که بیمه سلامت برای ما تعریف کرده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که تا جایی که امکان دارد پوشش بیمه ای را در استان به صدر درصد برسانیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طلب از موسسه داشته که با پیگیری های انجام شده تسویه شده است، گفت:  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مطالبه مراکز خصوصی غیر دانشگاهی هم با پیگیری ها بزودی تسویه خواهد شد.

در پایان این مراسم از خدمات ارزشمند دکتر فرجی با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد و دکتر نیاستی به عنوان مدیر کل جدید بیمه سلامت استان همدان معرفی شد.

کد خبر: 115377

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0