7 اسفند 1399 - 10:08 ق.ظ

تمجید برهم صالح از نقش سرنوشت‌ساز آیت‌الله سیستانی در عراق

رئیس‌جمهور عراق در گفتگو با اندیشکده بروکینگز از نقش محوری و سرنوشت‌ساز آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در ایجاد ثبات و حمایت از اقلیت‌های این کشور تمجید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از وبگاه السومریه نیوز، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در گفتگو با این اندیشکده آمریکایی تاکید کرد: آیت‌الله سیستانی نقشی سرنوشت‌ساز در ایجاد ثبات داخلی در عراق داشته و همواره از اقلیت‌ها حمایت کرده است.

وی افزود: ایشان همیشه بر مبنای میانه‌روی رفتار کرده‌اند و ما نمی‎توانیم مرجعیت نجف را تنها یک مساله‎ صرفا شیعی تلقی کنیم.

برهم صالح افزود: من کُرد هستم، موضع مرجعیت نجف در حمایت از حقوق کردها موضعی تاریخی بود و مانع حمله برخی از بغداد به ما شد. همچنین مواضع نجف همیشه در حمایت از اقلیت‌های مسیحی یا ایزیدی که با برخوردهای وحشیانه از سوی داعش روبرو شدند، مواضعی تاریخی بوده که همیشه در حمایت از آنها اتخاذ شده است.

رئیس جمهور عراق همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع پاپ (رهبر دینی مسیحیان جهان) به عراق در ماه آینده میلادی که قرار است به دیدار آیت‌الله سیستانی برود، گفت: این دیدار تعبیر عمیقی از اعتدال در دین است.

کد 300

کد خبر: 32045

منبع: وبگاه السومریه نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0