تفاهمنامه سه جانبه برای آموزش رایگان هنر برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهمنامه همکاری در راستای برنامه‌های طرح آموزش رایگان هنر برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا کردند.

از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم‌زمان با پنجمین روز از هفته بهزیستی، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه “سازمان بهزیستی”، “معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” و “کمیته امداد امام خمینی (ره)”، با حضور سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، در نمایشگاه “بالاترین خدمت” در “باغ موزه قصر”امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک و ایفای نقش در فرآیندها و برنامه‌های طرح آموزش رایگان هنر برای افراد و خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت توانمندسازی آنها برای دستیابی به شغل مناسب بادوام، درآمدزایی، خودکفایی و افزایش و رضایت از زندگی منعقد شد.

تفاهمنامه سه جانبه برای آموزش رایگان هنر برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

یکی از ارکان توانمند سازی ،آموزش است

علی‌محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه مراسم امضا این تفاهم‌نامه گفت: امروز فرصتی شد برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که ملموس به ارایه آموزش هنر برای مناطق محروم متناسب با جامعه هدف است.

وی به رایگان بودن این طرح اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان توانمندسازی، آموزش است از این رو آموزش هنر و موضوع هنر درمانی، منجر به اشتغال، بازتوانی و توانمندسازی جامعه هدف خواهد شد.

به گفته قادری، مقوله آموزش هنر و برنامه‌هایی که جزو سرفصل‌های سازمان بهزیستی است کمک خواهد کرد تا شغل‌های بادوام و پایداری را برای جامعه هدف داشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: امروز سازمان بهزیستی برای مخاطبین و جامعه هدف خود هنر محور و کسب مهارت و ارتقای سطح کارایی افراد یکی از برنامه‌های جدی به‌عنوان سرمایه این سازمان و نه هزینه است و همان گونه که گفته شد جزو سرفصل‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

ضروری تقویت و جهاد رسانه ای برای شناساندن خدمات بهزیستی

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، آموزش رایگان مهارت هنری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام خواهد شد. وی افزود: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه این طرح و اساتید مربوط به آن را در مناطق مختلف و محروم مهیا خواهد کرد و همه مراکز بهزیستی، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اعزام اساتید و برگزاری آزمون برای ارایه مجوز برای ایجاد موسسات هنری، همچنین ایجاد مهارت در راستای امضای این تفاهم‌نامه خبر داد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، برگزاری نمایشگاه “بالاترین خدمت” را حیرت‌انگیز عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه خدمات ارزشمند بهزیستی به جامعه هدف و توده مردم به خوبی معرفی نشده است ضرورت دارد تا یک تقویت و جهاد رسانه‌ای صورت بگیرد.

 

برخی از مفاد تفاهمنامه در یک نگاه

بر اساس این گزارش، ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش هنر و توسعه آن، کمک به توسعه اقتصاد هنر و کسب‌وکارهای فرهنگی – هنری، بسترسازی آموزش مستمر در مراکز موردنظر سازمان بهزیستی از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک است.

همچنین، شناسایی استعدادهای بالقوه در رشته‌های مختلف هنری، احیا و توسعه هنرهای ملی، بومی و محلی و ایجاد فرصت حضور مددجویان سازمان بهزیستی در رویدادهای هنری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه مشترک در راستای اجرای ماده ۵۷ قانون احکام دایمی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه سال جاری و اصول ۳،۲۱ و ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنها و در جهت کاهش فقر مطلق و ایجاد اشتغال پایدار به‌منظور ترویج و توسعه آموزش‌های هنری و ارتقای تو انمندی‌های مددجویان بهزیستی برای دستیابی به فرصت‌های برابر شغلی و نیز کشف استعدادهای هنری و تحقق عدالت اجتماعی امضا شد.

کد خبر: 118429

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0