26 تیر 1401 - 12:00 ق.ظ

تصویب رشته های جدید و استقبال داوطلبان

قائم مقام رییس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تصویب بیش از ۴۷ عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی برای پذیرش مهرماه خبر داد و گفت: داوطلبان از رشته‌های جدید مقطع کاردانی ناپیوسته این دانشگاه استقبال کردند.

اصغر کشتکار درباره تصویب رشته های جدید و استقبال داوطلبان اظهار داشت: این دانشگاه بنا بر رسالت و ماموریت خود و هم سو با سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تقویت و توسعه دوره های مهارتی آموزش عالی مطابق با نیاز فعلی و آینده مشاغل، اقدام به تدوین و تصویب بیش از ۴۷ عنوان برنامه درسی جدید در مقطع کاردانی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۱ کرد که اقبال عمومی داوطلبان در این پذیرش به ویژه در دوره های جدید حکایت از نگاه جامعه به ضرورت مهارت آموزی و کسب دانش کاربردی است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا دارد در چهارچوب برنامه تحولی نیازآفرینی و با مشارکت متولیان حوزه های شغلی و با مطالعه و پردازش اطلاعات بازارکار، نیازهای آموزشی را مستمرا شناسایی و تولید برنامه های درسی جدید به ویژه با تاکید بر مشاغل نوظهور و مشاغل آینده را به صورت جدی دنبال کند.

قائم مقام رییس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: پتانسیل های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه ای است که می تواند از طریق ارایه آموزش های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد در کشور و کمک به رفع معضل بیکاری، در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی ادامه داد: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و رایانه و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور و اشتغال زا، ۲۱ عنوان برنامه درسی جدید در سطح تکنسینی این‌حوزه شغلی تصویب شده است.

کشتکار تصریح کرد: در همین راستا باتوجه تنوع و تکثر مشاغل آینده در حوزه ورزش و تربیت بدنی نیز رشته های جدیدی تصویب شده است که متقاضیان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام دوره های کاردانی می توانند باتوجه به علاقه مندی‌های خود، رشته مورد نظرشان را ثبت نام کنند.

قائم مقام رییس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: توجه دانشگاه به صنعت برق و به ویژه انرژی های تجدیدپذیر و بهره مندی از متخصصان و صاحب نظران این حوزه شغلی، موجب تصویب دوره های جدید در این صنعت شده است.

ثبت نام دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد و داوطلبان می توانند در مهلت مقرر برای مطالعه دفترچه راهنما و ثبت‌نام در پذیرش به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر: 118168

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0