21 اسفند 1399 - 8:56 ق.ظ

تصمیم‌گیری درمعرفی دو طرح در مجلس های کنگره آمریکا برای نظارت بر رفع تحریم‌ها علیه ایران

دو قانونگذار جمهوری‌خواه طرح‌هایی در دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا برای نظارت نهاد قانونگذار بر هر گونه اقدام از سوی «دولت جو بایدن» برای رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده‌اند. معرفی این دو طرح به معنی تبدیل شدن آن به قانون نیست.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، دو قانونگذار جمهوری‌خواه طرح‌هایی در دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا برای نظارت نهاد قانونگذار بر هر گونه اقدام از سوی «دولت جو بایدن» برای رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده‌اند.

«مایکل مک‌کال» عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی معرفی کرده که خواستار بررسی هر گونه اقدام از سوی دولت بایدن برای رفع تحریم‌ها علیه ایران توسط نهاد قانونگذار و در صورت لزوم جلوگیری از آن است.

«بیل هاگرتی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا طرح موازی همین طرح را در مجلس سنا معرفی کرده است.

معرفی این دو طرح به معنی تبدیل شدن آن به قانون نیست. هر طرح در کنگره برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا به تصویب هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور برسد.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی قبلاً گزارش داده بود طرح هاگرتی در حال حاضر از حمایت ۲۰ سناتور برخوردار است.

طرح مذکور جدیدترین تلاش نماینده‌های کنگره آمریکا برای مانع‌تراشی در بازگشت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به توافق هسته ای برجام است. منطقه بدون ایران امکان ندارد.

کد 300

کد خبر: 33203

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0